Tarbijahinnaindeks 2011. aastal tõusis

pressiteade nr 5

Tarbijahinnaindeks tõusis 2011. aastal 2010. aasta keskmisega võrreldes 5,0%, teatab Statistikaamet. Enim mõjutasid tarbijahinnaindeksi muutust toit ja mittealkohoolsed joogid.

Tarbijahinnaindeksi aastamuutuse suurimaks mõjutajaks olid toidu ja mittealkohoolsete jookide 9,7%-line kallinemine, mis andis kogutõusust kaks viiendikku. Samuti elektri, soojusenergia ja kütte 6,2%-line ning mootorikütuse 12,2%-line hinnatõus, mis lisasid kogutõusu kumbki veel viiendiku.

2011. aastal oli eelmise aasta keskmisega võrreldes kohv 45% ja suhkur 43% kallim. Hoolimata aasta lõpul aset leidnud hinnalangustest jäi kartul 34% kallimaks kui 2010. aastal. Munad olid aga 9,4% odavamad.

Kaubagrupp 2010–2011,
%
KOKKU 5,0
Toit ja mittealkohoolsed joogid 9,7
Alkohoolsed joogid ja tubakas 6,3
Riietus ja jalatsid 3,5
Eluase 5,9
Majapidamine 0,7
Tervishoid 0,4
Transport 5,1
Side -4,2
Vaba aeg 0,7
Haridus ja lasteasutused 2,2
Söömine väljaspool kodu, majutus 6,0
Mitmesugused kaubad ja teenused 2,8

Täpsem teave:

Viktoria Trasanov
Osakonnajuhataja
Hinna- ja palgastatistika osakond
Statistikaamet
Tel 625 9240