Mais jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv aeglustus

pressiteade nr 81

Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu mais 646 miljonit eurot. Müügitulu suurenes eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 2%. Kui aprillis kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 8%, siis mais kasv aeglustus.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv mais aeglustus. Kui aprillis suurenes nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 11%, siis mais oli aastane kasv 4%. Müügitulu suurenes viiel ja vähenes kahel tegevusalal. Enim suurenes müügitulu muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (mõlemas oli kasv 10%). Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus müüakse peamiselt arvuteid ja nende lisaseadmeid, raamatuid, sporditarbeid, mänge, mänguasju, lilli, istikuid jm (kasv 6%).

Mais aeglustus müügitulu kasv toidukaupade kauplustes. Kui aprillis oli müügitulu kasv aastases võrdluses 7%, siis mais 2%.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu pöördus mais langusesse ning vähenes eelmise aasta maiga võrreldes 4%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes mais jaekaubandusettevõtete müügitulu 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müügitulu eelmise kuuga võrreldes 2%. 2019. aasta viie kuuga (jaanuar – mai) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 5%.

Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte kolme tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.

Täpsem teave:

Jaanika Tiigiste
Juhtivanalüütik
Ettevõtlus- ja põllumajandusstatistika osakond
Statistikaamet
Tel 625 9257

Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis (kaubanduse müügitulu mahuindeksid ja sisekaubanduse majandusnäitajad).