Aprillis langes müük enim tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes

pressiteade nr 66

Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2020. aasta aprillis 517 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügitulu püsivhindades 15%.

Statistikaameti juhtivanalüütik Jaanika Tiigiste tõi välja, et tööstuskaupade kauplustes vähenes müügitulu võrreldes eelmise aastaga lausa 24%. „Aprillis mõjutas müügitulu langust eelkõige see, et kaubanduskeskused olid eriolukorra tõttu terve kuu suletud,“ selgitas Tiigiste.

Enim ehk 72% langes müük tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes. Muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajades) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes vähenes müük aastaga poole võrra. Kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüügil) kahanes müügitulu 32%. Muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade, lillede, istikute ja muuga oli langus 18% ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes 11%.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta aprilliga võrreldes neljandiku võrra. Toidukaupade kaupluste müügitulu aga jäi eelmise aasta tasemele.

Märtsiga võrreldes langes aprillis jaekaubandusettevõtete müügitulu 18%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 13%.

Selle aasta esimese nelja kuuga kahanes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1%.

Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed.Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.

Täpsem teave:

Kadri Kütt
meediasuhete juht
statistika levi osakond
statistikaamet
tel 625 9181

Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis (kaubanduse müügitulu mahuindeksid ja sisekaubanduse majandusnäitajad).