Mais jaemüügi langus aeglustus

Uudis
Postitatud 30. juuni 2010, 11.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes 2010. aasta mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet.

Jaanuaris vähenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 12%, veebruaris 11% ning märtsis ja aprillis 9%.

Mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,7 miljardit krooni. Kaupade jaemüüki mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus langus oluliselt aeglustus. 2009. aasta maiga võrreldes vähenes jaemüük tööstuskaupade kauplustes 6%, aasta alguses oli vastav langus 17%. Kaupade jaemüügi langus võrreldes eelmise aasta sama kuuga aeglustus enamikul tegevusaladel. Eelmise aasta maiga võrreldes suurenes kaupade jaemüük nelja tegevusala kauplustes: toidukaupadele, jookidele ja tubakatoodetele spetsialiseerunud kauplustes, kasutatud kaupade kauplustes, tekstiilitoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustes ning apteekides ja kosmeetikavahendite kauplustes. Toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügile spetsialiseerunud kaupluste müügi suurele kasvule aitas kaasa 2009. aasta väga madal võrdlusbaas. Samas selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest selle tegevusala osatähtsus on väga väike ― tänavu mais oli see 3%.

Aprillis mõnevõrra kiirenenud langus toidukaupade kauplustes aeglustus taas mais. Jaanuaris ja veebruaris vähenes nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 6%, märtsis 4% ning aprillis taas 6%. Mais vähenes jaemüük toidukaupade kauplustes eelmise aasta maiga võrreldes 3%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli suurenemine 1%. Toidukaupade kauplustes jäi jaemüük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele, tööstuskaupade kauplustes aga suurenes kahe protsendi võrra.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 5,8 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 81%. Eelmise aasta maiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 3%, eelmise kuuga võrreldes 8%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda,
jaanuar 2002 – mai 2010 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2002 – mai 2010 (2005 = 100)

aTrend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.