Jaemüük kasvas ka aasta viimasel kuul

Uudis
Postitatud 30. jaanuar 2012, 10.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta detsembris eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet. Alates veebruarist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu.

Detsembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 389,1 miljonit eurot. Müügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2010. aasta detsembriga võrreldes 7%. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu jätkuv aeglustumine. Kui oktoobris oli toidukaupade aastane hinnatõus 6% ja novembris 4,3%, siis detsembris 3,6%. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused 55% kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi kasvust.

Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2010. aasta detsembriga võrreldes 6%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel. Käibe kasv oli suurim spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad), kus jaemüük kasvas 2010. aasta detsembriga võrreldes 16%. Hästi läks ka tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustel (kasv 9%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustel (kasv 7%).

Mootorikütuse jaemüük vähenes 2010. aasta detsembriga võrreldes püsivhindades 3%. Selle tegevusala puhul oli müügi languse üks põhjus keskmisest kiirem hinnatõus.

Võrreldes 2011. aasta novembriga suurenes detsembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viiendiku. See on tavapärane tõus detsembrikuus, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse suurmüügid. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%.

Esialgsetel andmetel oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2011. aastal ligi 3,9 miljardit eurot, jaemüük suurenes 2010. aastaga võrreldes püsivhindades 4%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli detsembris 469,6 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83%. 2010. aasta detsembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes 16%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – detsember 2011 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.