Jaemüük kasvas ka veebruaris

Uudis
Postitatud 30. märts 2012, 11.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 12%, teatab Statistikaamet.

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes pöördus jaemüük tõusule 2011. aasta veebruaris ja näitas 2–6% piires stabiilset kasvu aasta lõpuni. Tänavu jaanuaris jaemüügi kasv kiirenes ning jaemüük suurenes aastaga 16%. Veebruaris jaemüügi kasvutempo küll mõnevõrra aeglustus, kuid siiski suudeti saavutada märkimisväärne kasv.

2012. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 305,3 miljonit eurot. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2011. aasta veebruariga võrreldes 16%. Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes jaemüük apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses vastavalt 24% ja 22%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas. Hästi läks veebruaris ka muudel spetsialiseeritud kauplustel, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 16%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustel (kasv 12%).

Toidukaupade kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta veebruariga võrreldes 10%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu jätkuv aeglustumine. Kui kolmel eelneval kuul oli toidukaupade aastane hinnatõus 4% piires, siis veebruaris 2,9%.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 385,1 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 80%. 2011. aasta veebruariga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades viiendiku, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 2%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – veebruar 2012 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.