Jaemüügi kasv jätkus ka juulis

Uudis
Postitatud 30. august 2012, 11.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta juulis eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades 6%, teatab Statistikaamet.

Alates tänavu märtsist on jaemüügi kasv võrreldes eelmise aasta sama kuuga püsinud 6–9% piires, märtsis oli kasv 6%, aprillis 7%, mais 9% ja juunis 7%.

2012. aasta juulis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 392,4 miljonit eurot. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes eelmise aasta juuliga võrreldes 8%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes oli jaemüük protsendi võrra väiksem kui eelmise aasta juulis. Nende kaupluste jaemüügi langusele avaldas mõju eelmise aasta kõrge võrdlusbaas. Juulis suurenes enim jaemüük apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses viiendiku. Keskmisest enam suurenes jaemüük ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 14%), tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 12%) ning jaemüük posti või interneti teel (kasv 10%).

Jaemüük toidukaupade kauplustes, mis juunis mõnevõrra aeglustus, stabiliseerus juulis ning kasvas sarnaselt juunile aastases võrdluses 5%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju toidukaupade hinnatõusu mõningane kiirenemine viimastel kuudel. Kui aprillis ja mais oli toidukaupade aastane hinnatõus 1,5–2%, siis juunis ja juulis ligi 4%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes juulis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2012. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 8,5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juulis 488,7 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2011. aasta juuliga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 11%, eelmise kuuga võrreldes jäi aga samale tasemele.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – juuli 2012 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.