Jaemüügi kasv oktoobris veidi aeglustus

Uudis
Postitatud 30. november 2012, 10.00

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta oktoobris eelmise aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet. Kui septembris kasvas jaemüük aastases võrdluses 7%, siis oktoobris jaemüügi kasv veidi aeglustus.

2012. aasta oktoobris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 374 miljonit eurot. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes eelmise aasta oktoobriga võrreldes 6%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes oli jaemüük 6% väiksem kui eelmise aasta oktoobris. Nende kaupluste jaemüügi langusele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta kõrge võrdlusbaas. Oktoobris suurenes enim jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmetega, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega ning jaemüük apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes. Neis kauplustes suurenes jaemüük 2011. aasta oktoobriga võrreldes 17%.

Toidukaupade kauplustes jätkus jaemüügi kasvu aeglustumine. Kui augustis kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 6% ja septembris 4%, siis oktoobris oli kasv 2%. Nende kaupluste jaemüügi kasvu aeglustumisele avaldas mõju toidukaupade hinnatõusu mõningane kiirenemine oktoobris. Kui septembris oli toidukaupade aastane hinnatõus 4,4%, siis oktoobris 6,3%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes oktoobris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 3%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes protsendi võrra. 2012. aasta kümne kuuga (jaanuar–oktoober) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 7,5%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli oktoobris 471,6 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 80%. 2011. aasta oktoobriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 13%, eelmise kuuga võrreldes 2%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – oktoober 2012 (2005 = 100)

Diagramm: Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.