Liigu edasi põhisisu juurde

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi
  • EST
  • ENG
Avaleht

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
    • Valdkonnad
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
    • Loendused
    • Andmekirjaoskus
    • Küsi statistikat
    • Metoodika ja kvaliteet
    • Eksperimentaalstatistika
    • Kiirstatistika
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
    • Tule meile tööle
    • Kalender
    • Koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
    • Tarkvaraarendajale
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
      • Eesti majanduse põhinäitajad
    • Valdkonnad
      • Majandus
        • Ehitus
        • Ettevõtete majandusnäitajad
        • Majandusüksused
        • Sisekaubandus
        • Teenindus
        • Tööstus
        • Turism, majutus ja toitlustus
        • Väliskaubandus
          • Kaupade eksport
          • Kaupade import
          • Teenuste eksport
          • Teenuste import
      • Rahandus
        • Rahvamajanduse arvepidamine
          • SKP reaalkasv (aheldatud väärtus)
        • Hinnad
          • Ehitushinnaindeks
          • Tarbijahinnaindeks
          • Tööstustoodangu tootjahinnaindeks
        • Valitsemissektori rahandus
          • Ülemäärase eelarvepuudujäägi menetlus (EDP)
        • Pangandus ja finantsturud
        • Kindlustus
      • Energia ja transport
        • Energeetika
        • Transport
      • Infotehnoloogia, innovatsioon ja teadus-arendustegevus
        • Info- ja kommunikatsiooni-tehnoloogia
        • Innovatsioon
        • Teadus- ja arendustegevus
      • Keskkond
        • Jäätmed ja ringmajandus
        • Kliima
        • Õhk
        • Materjali- ja energiatõhusus
        • Rohemajandus
        • Mets
        • Keskkonnakaitse rahastamine
        • Elurikkuse kaitse ja maakasutus
        • Vesi
      • Tööelu
        • Palk ja tööjõukulu
          • Keskmine brutokuupalk
          • Palgalõhe
        • Sissetulek
        • Tööelu kvaliteet
        • Tööõnnetused
        • Tööturg
          • Mida näitavad töötuse andmed?
          • Tööhõive määr
          • Töötuse määr
      • Põllumajandus ja kalandus
        • Põllumajandus
        • Põllumajandus ja keskkond
        • Kalandus
      • Kultuur
        • Film ja kino
        • Muuseumid
        • Muusika
        • Raamatukogud ja raamatud
        • Rahvakultuur
        • Sport
        • Teater
        • Televisioon ja raadio
      • Heaolu
        • Lapsed
        • Noored
        • Ajakasutus
        • Leibkonnad
        • Lõimumine
        • Õigus ja turvalisus
        • Sotsiaalne kaitse
        • Sotsiaalne tõrjutus ja vaesus
          • Absoluutne vaesus
          • Arvestuslik elatusmiinimum
          • Suhteline vaesus
        • Tervis
          • Oodatav eluiga
          • Tervena elada jäänud aastad
      • Rahvastik
        • Rahvaarv
        • Rahvastikuprognoos
        • Abielud ja lahutused
        • Ränne
        • Sünnid
        • Surmad
      • Haridus
        • Alusharidus
        • Huviharidus
        • Kutseharidus
        • Kõrgharidus
        • Üldharidus
      • Säästev areng
        • 1. Majanduslik toimetulek
        • 2. Toiduga kindlustatus
        • 3. Tervis ja heaolu
        • 4. Kvaliteetne haridus
        • 5. Sooline võrdõiguslikkus
        • 6. Puhas vesi ja sanitaaria
        • 7. Jätkusuutlik energia
        • 8. Tööhõive ja jätkusuutlik majandus
        • 9. Jätkusuutlik taristu, tööstus ja innovatsioon
        • 10. Ebavõrdsuse vähendamine
        • 11. Jätkusuutlikud linnad ja asumid
        • 12. Säästev tootmine ja tarbimine
        • 13. Kliimamuutusega kohanemise meetmed
        • 14. Ookeanid ja mereressursid
        • 15. Maa ökosüsteemid
        • 16. Rahumeelsed ja kaasavad institutsioonid
        • 17. Üleilmne koostöö
        • 18. Kultuuriruumi elujõulisus
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
      • Eurostati väljaanded
      • Uuringute kokkuvõtted
    • Loendused
      • Rahvaloendus 2021
        • Rahvaloendustest Eestis
        • 2011. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Eluruumi- ja leibkonnaankeet
          • Isikuankeet
          • Mõisted
        • 2000. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Mõisted
      • Põllumajandusloendus 2020
    • Andmekirjaoskus
      • Küsimus24
    • Küsi statistikat
      • Tellimustöö
      • Konfidentsiaalsete andmete kasutamine teaduslikul eesmärgil
    • Metoodika ja kvaliteet
      • Statistikatööd
      • ESMS metaandmed
      • Metoodika
    • Eksperimentaalstatistika
      • Ajateenistuse läbinute tööturuseisundi analüüs
      • Õpetajate elukaar aastatel 2015–2022
    • Kiirstatistika
      • Ukrainlased Eesti tööturul
      • Surmade kiirstatistika
      • Rohepöörde trendid (2020)
      • Liikuvusanalüüs (2019–2020)
      • Tööturu kiirstatistika (2024)
      • Tööturu kiirstatistika (2019–2020)
      • Ettevõtete kiirstatistika (2019–2024)
      • Ettevõtete kiirstatistika (2019–2020)
        • Ettevõtete käive
        • Ettevõtete tööjõukulud
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
      • Ettevõtete uuringud
        • Uus iseteenindus
        • Eesti majanduse tegevusalade klassifikaator (EMTAK)
        • EKOMAR
        • Intrastat
        • Põllumajanduse struktuuriuuring 2023
        • Taimekasvatuse uuring
        • Majandusüksuste klassifitseerimise abiinfo
        • Andmete esitamisest töötamise registrisse
      • Isiku-uuringud
        • 2025 uuringute ajakava
      • Hindade registreerimine
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
      • Riiklik statistika ja Euroopa statistika
      • Strateegia
        • Arengukava
        • Riikliku statistika levitamise põhimõtted
        • Andmehalduse juhtimise tegevuskava
        • Kvaliteedipoliitika
        • Personalipoliitika
      • Struktuur
      • Aastaaruanded
      • Õigusaktid
        • Loendused
      • Rahvusvaheline koostöö
        • Euroopa Liidu grantidest rahastatud projektid
        • Eesti 2021. aasta eksperthindamine
      • Tarbijauuringud
      • Riigihanked
      • Statistikanõukogu
        • Statistikanõukogu koosseis
      • Lobitegevus
      • Eesti statistika ajalugu
        • 100 aastat Eesti statistikat
        • Postmark
      • Albert Pulleritsu preemia
        • Laureaadid
      • Konkurss "Andmepärl"
        • Konkursi "Andmepärl" võitjad
        • Tutvu "Andmepärl 2024" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2023" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2022" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2021" töödega
      • Struktuurfondide toetatud projektid
        • Innofondi projekt
    • Tule meile tööle
      • Palgaandmed
      • Tule meile praktikale
    • Kalender
    • Koolitused
      • Toimunud koolitused
      • Tulevased koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
      • Andmehalduse põhimõtted
      • Andmehalduse teenused
      • Andmehalduse mõisted
    • Tarkvaraarendajale
      • Andmepõhine aruandlus
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus
  • EST
  • ENG

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi

Leivapuru

  1. Avaleht
  2. Metoodika ja kvaliteet
  3. ESMS metaandmed
  4. Tööelu-uuring

Tööelu-uuring

1. Kontaktandmed
1.1. Organisatsioon

Statistikaamet

1.2. Kontaktisiku struktuuriüksus

Rahvastiku- ja sotsiaalstatistika osakond

1.3. Kontaktisiku nimi

Tea Vassiljeva

1.4. Kontaktisiku ametinimetus

Analüütik

1.5. Postiaadress

Tatari 51, 10134 Tallinn

1.6. E-posti aadress

tea.vassiljeva [at] stat.ee

1.7. Telefon

53269091

2. Metaandmete uuendamine
2.1. Metaandmed viimati kinnitatud

27/03/2025

2.2. Metaandmed viimati uuendatud

27/03/2025

3. Statistika esitus
3.1. Andmete kirjeldus

Ettevõtted ettevõtete rühma ning kollektiivlepingu olemasolu, ajutise/tähtajalise lepinguga töötajate olemasolu jm järgi.

Tööandjate hinnang töötajate töö- ja pereelu ühildamise olulisuse kohta ettevõtte rühma jm järgi.

Töötajad töötajate rühma ning tööga rahulolu, ettevõttes uute teadmiste ja oskuste omandamise võimalustega rahulolu jm järgi.

3.2. Kasutatud klassifikaatorid

Ei kasutata.

3.3. Sektorite kaetus

Uuringuga on kaetud äriettevõtted, mittetulundusasutused, riigi- ja omavalitsusasutused ning nende ettevõtete ja asutuste töötajad.

3.4. Mõisted ja määratlused

Ettevõte – ettevõtete alla kuuluvad äriühingud, mittetulundusühingud ja sihtasutused ning riigi ja kohalike omavalitsuste asutused.

Kollektiivleping – vabatahtlik kokkulepe töötajate, töötajate ühingu või liidu ja tööandja, tööandjate ühingu või liidu vahel. Siia alla kuuluvad ka vabatahtlikud tööandjate ja töötajate vahelisi töösuhteid reguleerivad kokkulepped töötajate ja riigiasutuste või kohalike omavalitsuste vahel.

Käsundusleping – leping, mille alusel üks isik (käsundisaaja) kohustub osutuma teisele isikule (käsundiandja) teenuseid ehk täitma käsundi, käsundiandja aga maksma selle eest tasu.

Osalise tööajaga töötamine – töötamine osalise tööpäeva või osalise töönädala või -kuuga. Üldjuhul on täistööaja norm 40 tundi nädalas. Osal ametialadel on täistööaja norm ka alla 40 tunni nädalas.

Primaarsektor – põllumajandus, jahindus, metsamajandus ja kalapüük.

Sekundaarsektor – mäetööstus, töötlev tööstus, elektrienergia-, gaasi- ja veevarustus ning ehitus.

Statistiline profiil – majanduslikult aktiivsete üksuste (äriühingute, füüsilisest isikust ettevõtjate, asutuste, mittetulundusühingute) kogum, mida Statistikaamet kasutab majandusstatistika üldkogumina alates 1994. aastast.

Summeeritud tööaja arvestus – kasutatakse tavaliselt vahetustega töötavate inimeste puhul, kelle töönädala pikkus on muutuv. Summeeritud tööaja arvestuse korral arvestab tööandja, et pikema arvestusperioodi jooksul ei ületaks töötaja kogu töötatud tööaeg kokkulepitud tööajanormi või seadusega lubatud ja töötajaga kokkulepitud ületunnitöö mahtu. Sellise tööaja arvestamise korral võib töötaja teha pikki tööpäevi, kuid kuna järgmistel päevadel ta ei tööta või töötab vähem, siis tema kogu töötatud aeg kokkulepitud tööaega ei ületa.

Tertsiaarsektor – kaubandus, teenindus jms.

Tööleping – töötaja ja tööandja kokkulepe, mille kohaselt töötaja kohustub tegema tööandjale tööd, alludes tema juhtimisele ja kontrollile, tööandja aga kohustub maksma töötajale töö eest tasu ning tagama talle poolte kokkuleppe, kollektiivlepingu, seaduse või haldusaktiga ettenähtud töötingimused.

Töötajad ehk tööga hõivatud – isikud, kes töötavad ettevõtetes/asutustes ja saavad tehtud töö eest tasu kas palgatöötaja või ettevõtjana.

Töötajate tervist edendav tegevus - siia alla kuulub ettevõtte/asutuse poolt pakutav või finantseeritav tervisesport, tervist parandavad protseduurid, vaktsineerimine, tervisekoolitus, terviseüritus. Alates 2021. aastast kuulub siia alla ka vaimset tervist toetavad tegevused.

Töötamine päevasel, õhtusel ja öisel ajal – töötamine ajavahemikus 6.00–18.00, 18.00–22.00 ja 22.00–6.00.

Töövõtuleping – kirjalik leping, mille alusel töötaja kohustub tegema mingil ajal kindla töö. Töövõtulepinguga isik (töövõtja) kohustub valmistama või muutma asja või saavutama teenuse osutamisega muu kokkulepitud tulemuse (töö), teine isik (tellija) aga maksma selle eest tasu.

Usaldusisik – ettevõtte/asutuse töötaja, kes on valitud töötajate ühingu liikmete või töötajate ühingusse mittekuuluvate töötajate üldkoosolekul töötajate esindajaks töösuhetes tööandjaga.

Vahetustega töö – regulaarne töökorraldus, kus ettevõte tegutseb väljaspool tavapärast tööaega (8.00–17.00). Vahetustega töö on selline organiseeritud töökorraldus, kus vahetuse alguses võetakse töö eelmiselt vahetuselt üle ja vahetuse lõpus antakse töö üle järgmisele vahetusele. Vahetustega töötamine toob kaasa töötamise varahommikul, öösel või nädalavahetustel ja puhkepäevad ei ühti mitte alati nädalavahetuse ja tavaliste puhkepäevadega. Kui töö algus- ja lõpukellaaeg on püsivad, näiteks püsivalt öövahetuses töötamine, siis see ei ole vahetustega töö.

3.5. Statistiline üksus

Ettevõte

Ettevõtte töötaja

3.6. Statistiline üldkogum

Vähemalt viie töötajaga majanduslikult aktiivsed ettevõtted ja nende ettevõtete töötajad

FREIM

Majandusüksuste statistilisest registrist moodustatud loend tegutsevatest ettevõtetest ning Maksu- ja Tolliametist ettevõtete töötajate nimekiri

3.7. Vaadeldav piirkond

Kogu Eesti

3.8. Ajaline kaetus

2009, 2015, 2021

3.9. Baasperiood

Ei ole rakendatav

4. Mõõtühik

Inimesed – arv

Rahalised näitajad - euro

5. Vaatlusperiood

Aasta

6. Õiguslik alus
6.1. Õigusaktid ja muud kokkulepped

OTSEKOHALDUVAD ÕIGUSAKTID

Puuduvad

MUUD ÕIGUSAKTID

Puuduvad

MUUD KOKKULEPPED

Puuduvad

7. Konfidentsiaalsus
7.1. Konfidentsiaalsuspoliitika

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 32, 34, 35 ja 38 sätestatud nõuetest.

7.2. Konfidentsiaalsete andmete käitlemine

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 34 ja 35 sätestatud nõuetest.

Konfidentsiaalsete andmete käitlemise põhimõtted on leitavad siit.

8. Avaldamispõhimõtted
8.1. Avaldamiskalender

Statistika avaldamise aegadest teavitab avaldamiskalender, mis on tarbijale kättesaadav veebilehel. Iga aasta 1. oktoobril avaldatakse avaldamiskalendris järgmise aasta statistika andmebaasi, pressiteadete, IMFi põhinäitajate ja väljaannete avaldamise ajad (väljaannete puhul ilmumiskuu).

8.2. Juurdepääs avaldamiskalendrile

Kalender

8.3. Tarbijate juurdepääs

Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00.

9. Levitamissagedus

Üle viie aasta

10. Kättesaadavus
10.1. Pressiteated

Ei avaldata.

10.2. Väljaanded

Ei avaldata.

10.3. Andmebaas

Andmed avaldatakse statistika andmebaasis https://andmed.stat.ee/et/stat valdkondade „Sotsiaalelu / Tööelukvaliteet / Tööaeg“, „Sotsiaalelu / Tööelukvaliteet / Tööandjate ja töötajate rahulolu“, „Sotsiaalelu / Tööelukvaliteet / Töökorraldus“ ja „Sotsiaalelu / Tööelukvaliteet / Töötervishoid“ kõigis tabelites.

10.4. Juurdepääs üksikandmetele

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 33, 34, 35, 36 ja 38 sätestatud nõuetest. Üksikandmete kättesaadavust ja anonümiseerimist reguleerib Statistikaameti konfidentsiaalsete andmete teaduslikel eesmärkidel edastamise kord.

10.5. Muu levitamine

Ei kasutata

10.6. Metoodikadokumendid

Eesti tööelu-uuring 2009, 2015. Metoodika

10.7. Kvaliteedidokumendid

Üldkogumi, valimi ja vastanute kvaliteediandmed on avaldatud statistika andmebaasis.

11. Kvaliteedijuhtimine
11.1. Kvaliteedi tagamine

Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudelit ja Euroopa statistika tegevusjuhist ning sellega seotud Euroopa statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistikku ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse § 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid“ nõuetest.

11.2. Kvaliteedi hindamine

Statistikaametis tehakse statistikatöid rahvusvahelise mudeli põhiselt (Generic Statistical Business Process Model – GSBPM). Statistikatööde lõppetapp on GSBPMi järgi üldine hindamine, milleks vajalikku teavet toodetakse igas etapis või alamprotsessis ning see võib esineda mitmel kujul, nt tagasiside kasutajatelt, protsessiga seotud metaandmed, tootmismõõdikud ja töötajate soovitused/nõuanded. Selle teabe põhjal koostatakse hindamisaruanne, mis toob välja kõik statistikatöö versiooniga seotud kvaliteediprobleemid ja annab sisendi parendustegevusteks.

12. Asjakohasus
12.1. Tarbijate vajadused

Sotsiaalministeerium

12.2. Tarbijate rahulolu

Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad Statistikaameti kodulehel rubriigis Tarbijauuringud.

12.3. Täielikkus

Andmed vastavad tellijate nõuetele.

13. Täpsus ja usaldusväärsus
13.1. Üldine täpsus

Lähteandmete täpsust kontrollitakse andmeallikate metoodika usaldusväärsusele ja metoodilistest soovitustest kinnipidamisele antud hinnangu alusel. Uuringu liik ja andmekogumismeetodid tagavad piisava kaetuse ja ajakohasuse.

13.2. Valikuviga

Ei ole rakendatav

13.3. Valikust sõltumatu viga

Statistikaamet püüab vähendada valikust sõltumatuid vigu, täiustades pidevalt metoodikaid ja uuringuprotsessi, nt võttes kasutusele arvutipõhise andmete kogumise, mis aitab vältida kodeerimis- ja trükivigu.

14. Ajakohasus ja õigeaegsus
14.1. Ajakohasus

Andmed avaldatakse 2022. aastal.

14.2. Õigeaegsus

Andmed on avaldatud avaldamiskalendris väljakuulutatud ajal.

15. Võrreldavus ja sidusus
15.1. Geograafiline võrreldavus

Andmed on riigisiseselt võrreldavad.

15.2. Ajaline võrreldavus

Andmed on võrreldavad 2009. ja 2015. aasta tööelu-uuringu andmetega.

15.3. Valdkonnaülene sidusus

Ei ole rakendatav.

15.4. Sisemine sidusus

Statistikatöö väljundid on omavahel kooskõlas.

16. Kulud ja koormus

–

17. Andmete revisjon
17.1. Andmete revisjoni põhimõtted

Andmete revisjoni põhimõtted ja parandustest teavitamine on kirjeldatud Statistikaameti kodulehel rubriigis Riikliku statistika levitamise põhimõtted.

17.2. Andmete revisjoni praktika

Ei ole rakendatav.

18. Statistiline töötlemine
18.1. Lähteandmed

UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED

Objektide arv valimis on 1600 ettevõtet/asutust ja 8000 isikut.

Ettevõtetest stratifitseeritud lihtne juhuslik valik tegevusala, töötajate arvu ja juriidilise tüübi järgi.

Töötajate küsitluse valimi aluseks on ettevõtete küsitluses osalenud ettevõtete/asutuste töötajad.

ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED

Maksu- ja Tolliametilt saadakse andmed töötajate arvu, soo, vanuse ja kodakondsuse kohta.

Sotsiaalkindlustusametilt saadakse isikuandmed töövõime kaotuse ja puude raskusastme kohta.

LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST

Kasutatakse statistikatöö 20300 „Ettevõtete majandusnäitajad (aasta)” andmeid tulude, kulude, põhivara, tööjõukulu, palgakulu ja kolmanda sektori koolituskulude kohta.

18.2. Andmete kogumise sagedus

Kuue aasta tagant

18.3. Andmete kogumine

Ettevõtete küsitlus viiakse läbi veebipõhiselt (CAWI – Computer Assisted Web Interviewing). Töötajate küsitlus viiakse kõigepealt läbi veebipõhiselt (CAWI). Seejärel küsitletakse kohapeal sülearvutiga (CATI – Telephone Assisted Personal Interviewing) neid töötajaid, kes veebiküsitluses ei vastanud (kuni 2015. aastani CAPI intervjuu (Computer Assisted Personal Interviewing)).

2007. aastal alustas Sotsiaalministeerium koostöös Statistikaametiga tööelu aspekte puudutava uuringu väljatöötamist. Esimene tööelu-uuringu küsitlus toimus 2009. aastal (TEU 2009), teine 2015. aastal (TEU 2015).

2009. aastal esitas ettevõtte/asutuse juht andmed elektroonilises keskkonnas eStat. Soovi korral võis ankeedi välja printida ja saata Statistikaametisse posti teel või faksiga. Töötajate küsitlus tehti külastusintervjuuna (silmast-silma-intervjuu). Ettevõtete küsitlus toimus 2009. aasta aprillist juunini, töötajate küsitlus sama aasta septembrist detsembrini. TEU 2009 ettevõtete uuringu valimis oli 1700 ettevõtet, neist 1332-lt (78%) saadi täidetud ankeet. Töötajate uuringu valimis oli 7463 inimest, neist 4609-lt (62%) saadi intervjuu.

2015. aastal oli nii ettevõtete kui ka töötajate küsitluse puhul võimalik täita küsimustikku veebis vaatluste välitööde infosüsteemi (VVIS) andmekogumissüsteemis. Töötajatega, kes küsimustikku veebis täita ei soovinud, tehti silmast-silma-intervjuu. Ettevõtete küsitlus toimus 2015. aasta jaanuaris ja veebruaris, töötajate küsitlus märtsist juunini. TEU 2015 ettevõtete uuringu valimis oli 1600 ettevõtet, neist vastas 848 (53%). Töötajate uuringu valimis oli 8193 inimest, kellest vastas 4778 (58%).

Esimeses etapis küsitleti ettevõtte/asutuse juhti või juhi asetäitjat, teises etapis osalesid ettevõtte/asutuse teised töötajad.

Andmeid kogutakse riikliku statistika aastaküsimustikuga „Tööelu-uuring. Ettevõtete küsitlus 2021. aasta“ ja „Tööelu-uuring 2021. Töötaja küsitlus“. Varasemad küsimustikud on „Tööelu-uuring. Ettevõtete küsitlus 2015. aasta“ ja „Tööelu-uuring. Töötaja küsitlus 2015. aasta“.

18.4. Andmete valideerimine

Valideerimine sisaldab aritmeetilisi ja kvalitatiivseid kontrolle, sh võrdlust teiste andmetega.

Enne andmete levitamist kontrollitakse nende sisemist sidusust.

18.5. Andmete koostamine

Puuduvate või ebausaldusväärsete andmete korral kasutatakse hinnangute imputeerimist vastavalt etteantud eeskirjadele.

Arvutatakse või lingitakse registritest muutujad ja statistilised üksused, mida otseselt ei kogutud, kuid mida on vaja väljundi tootmiseks. Uute muutujate arvutamiseks rakendatakse aritmeetilisi teisendusi muutujatele, mis on juba olemas. See võib toimuda korduvalt, tuletatud muutuja võib põhineda omakorda varem tuletatud uutel muutujatel.

Arvutatakse kaalud statistilistele üksustele, mida kasutatakse valikuuringu andmete laiendamiseks üldkogumile. Tööelu-uuring (TEU) toimub kahes etapis, seetõttu leitakse ka kaalud mõlemas etapis: esmalt ettevõtetele/asutustele ja seejärel töötajatele. Kaalude arvutamine koosneb järgmistest sammudest: disainkaalude arvutamine, kao kompenseerimine, kalibreerimine.

Agregeeritakse üksikandmed analüüsiks vajalikule astmele. Siia kuulub andmete summeerimine vastavalt klassifikaatorile, erinevate statistiliste mõõdikute, nt keskmine, mediaan, dispersioon jne, arvutamine.

Kogutud andmed teisendatakse statistiliseks väljundiks. See sisaldab täiendavate näitajate arvutamist.

TEU 2009 ettevõtete/asutuste freim moodustati 2008. aasta novembris, kuid uuringu esimene etapp toimus 2009. aasta II kvartalis. Selleks et võtta arvesse alanud majanduskriisi põhjustatud kiireid muutusi tööturul, kalibreeriti ettevõtete/asutuste kaalud uuringu „Palk“ 2009. aasta I kvartali andmetega. 2015. aastal TEUs ettevõtete/asutuste kaalude arvutamisel kalibreerimist ei tehtud, kuna freim oli ajakohane. Et tagada TEU 2009 ja TEU 2015 andmete võrreldavus, korrigeeriti TEU 2009 ettevõtete/asutuste kaalud statistilise profiili 2009. aasta andmete põhjal.

TEU 2009 töötajate kaalude kalibreerimiseks kasutati Eesti tööjõu-uuringu (ETU) 2009. aasta IV kvartali ja TEU 2015 puhul ETU 2015. aasta II kvartali andmeid. Et tagada TEU 2009 ja TEU 2015 töötajate andmete võrreldavus, on TEU 2009 töötajate kaalud korrigeeritud ettevõtete/asutuste korrigeeritud kaalude ja ETU 2009 IV kvartali täpsustatud andmete põhjal.

Korrigeeritud kaaludega ümberarvutatud TEU 2009 andmed avaldati koos TEU 2015 andmetega 19. novembril 2015.

Alates 2021. aastast kasutatakse andmete kokkupanemisel ka Maksu- ja Tolliameti töötamise registri andmeid.

Valimi laiendamisel üldkogumi kohta saadud andmed on kõik tegelike parameetrite hinnangud. Hinnanguid, mis põhinevad vähem kui 20 isikul või ettevõttel, ei ole avaldatud (tabelites tähistus „..“), sest need ei ole usaldusväärsed.

Ümardamise tõttu ei võrdu arvude liitmise tulemus alati summaarse näitarvuga. Erinevus võib olla kuni paar viimase koha ühikut.

18.6. Korrigeerimine

Ei ole rakendatav.

19. Märkused

Alates 2021. aastast on andmetabelitel TKU41 ja TKU42 lisatud juurde vastusevariant "Kokkupuude vaimset tervist mõjutavate ohtudega".

Alates 2021. aastast on andmetabeli TKU61 andmeallikaks Maksu- ja Tolliameti töötamise register.

Kontaktid

+372 625 9300
stat [at] stat.ee

Liitu uudiskirjaga

Liitudes uudiskirjaga, nõustud meie privaatsustingimustega Statistikaameti privaatsustingimused

Andmekaitse

Andmekaitse
Küpsiste sätted
EL Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid