Liigu edasi põhisisu juurde

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi
  • EST
  • ENG
Avaleht

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
    • Valdkonnad
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
    • Loendused
    • Andmekirjaoskus
    • Küsi statistikat
    • Metoodika ja kvaliteet
    • Eksperimentaalstatistika
    • Kiirstatistika
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
    • Tule meile tööle
    • Kalender
    • Koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
    • Tarkvaraarendajale
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
      • Eesti majanduse põhinäitajad
    • Valdkonnad
      • Majandus
        • Ehitus
        • Ettevõtete majandusnäitajad
        • Majandusüksused
        • Sisekaubandus
        • Teenindus
        • Tööstus
        • Turism, majutus ja toitlustus
        • Väliskaubandus
          • Kaupade eksport
          • Kaupade import
          • Teenuste eksport
          • Teenuste import
      • Rahandus
        • Rahvamajanduse arvepidamine
          • SKP reaalkasv (aheldatud väärtus)
        • Hinnad
          • Ehitushinnaindeks
          • Tarbijahinnaindeks
          • Tööstustoodangu tootjahinnaindeks
        • Valitsemissektori rahandus
          • Ülemäärase eelarvepuudujäägi menetlus (EDP)
        • Pangandus ja finantsturud
        • Kindlustus
      • Energia ja transport
        • Energeetika
        • Transport
      • Infotehnoloogia, innovatsioon ja teadus-arendustegevus
        • Info- ja kommunikatsiooni-tehnoloogia
        • Innovatsioon
        • Teadus- ja arendustegevus
      • Keskkond
        • Jäätmed ja ringmajandus
        • Kliima
        • Õhk
        • Materjali- ja energiatõhusus
        • Rohemajandus
        • Mets
        • Keskkonnakaitse rahastamine
        • Elurikkuse kaitse ja maakasutus
        • Vesi
      • Tööelu
        • Palk ja tööjõukulu
          • Keskmine brutokuupalk
          • Palgalõhe
        • Sissetulek
        • Tööelu kvaliteet
        • Tööõnnetused
        • Tööturg
          • Mida näitavad töötuse andmed?
          • Tööhõive määr
          • Töötuse määr
      • Põllumajandus ja kalandus
        • Põllumajandus
        • Põllumajandus ja keskkond
        • Kalandus
      • Kultuur
        • Film ja kino
        • Muuseumid
        • Muusika
        • Raamatukogud ja raamatud
        • Rahvakultuur
        • Sport
        • Teater
        • Televisioon ja raadio
      • Heaolu
        • Lapsed
        • Noored
        • Ajakasutus
        • Leibkonnad
        • Lõimumine
        • Õigus ja turvalisus
        • Sotsiaalne kaitse
        • Sotsiaalne tõrjutus ja vaesus
          • Absoluutne vaesus
          • Arvestuslik elatusmiinimum
          • Suhteline vaesus
        • Tervis
          • Oodatav eluiga
          • Tervena elada jäänud aastad
      • Rahvastik
        • Rahvaarv
        • Rahvastikuprognoos
        • Abielud ja lahutused
        • Ränne
        • Sünnid
        • Surmad
      • Haridus
        • Alusharidus
        • Huviharidus
        • Kutseharidus
        • Kõrgharidus
        • Üldharidus
      • Säästev areng
        • 1. Majanduslik toimetulek
        • 2. Toiduga kindlustatus
        • 3. Tervis ja heaolu
        • 4. Kvaliteetne haridus
        • 5. Sooline võrdõiguslikkus
        • 6. Puhas vesi ja sanitaaria
        • 7. Jätkusuutlik energia
        • 8. Tööhõive ja jätkusuutlik majandus
        • 9. Jätkusuutlik taristu, tööstus ja innovatsioon
        • 10. Ebavõrdsuse vähendamine
        • 11. Jätkusuutlikud linnad ja asumid
        • 12. Säästev tootmine ja tarbimine
        • 13. Kliimamuutusega kohanemise meetmed
        • 14. Ookeanid ja mereressursid
        • 15. Maa ökosüsteemid
        • 16. Rahumeelsed ja kaasavad institutsioonid
        • 17. Üleilmne koostöö
        • 18. Kultuuriruumi elujõulisus
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
      • Eurostati väljaanded
      • Uuringute kokkuvõtted
    • Loendused
      • Rahvaloendus 2021
        • Rahvaloendustest Eestis
        • 2011. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Eluruumi- ja leibkonnaankeet
          • Isikuankeet
          • Mõisted
        • 2000. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Mõisted
      • Põllumajandusloendus 2020
    • Andmekirjaoskus
      • Küsimus24
    • Küsi statistikat
      • Tellimustöö
      • Konfidentsiaalsete andmete kasutamine teaduslikul eesmärgil
    • Metoodika ja kvaliteet
      • Statistikatööd
      • ESMS metaandmed
      • Metoodika
    • Eksperimentaalstatistika
      • Ajateenistuse läbinute tööturuseisundi analüüs
      • Õpetajate elukaar aastatel 2015–2022
    • Kiirstatistika
      • Ettevõtete kiirstatistika
      • Tööturu kiirstatistika
      • Rohepöörde trendid
      • Ukrainlased Eesti tööturul
      • Surmade kiirstatistika
      • Liikuvusanalüüs, 2019–2020
      • Tööturu kiirstatistika, 2019–2020
      • Ettevõtete kiirstatistika, 2019–2020
        • Ettevõtete käive
        • Ettevõtete tööjõukulud
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
      • Ettevõtete uuringud
        • Uus iseteenindus
        • Eesti majanduse tegevusalade klassifikaator (EMTAK)
        • EKOMAR
        • Intrastat
        • Põllumajanduse struktuuriuuring 2023
        • Taimekasvatuse uuring
        • Majandusüksuste klassifitseerimise abiinfo
        • Andmete esitamisest töötamise registrisse
      • Isiku-uuringud
        • 2025 uuringute ajakava
      • Hindade registreerimine
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
      • Riiklik statistika ja Euroopa statistika
      • Strateegia
        • Arengukava
        • Riikliku statistika levitamise põhimõtted
        • Andmehalduse juhtimise tegevuskava
        • Kvaliteedipoliitika
        • Personalipoliitika
      • Struktuur
      • Aastaaruanded
      • Õigusaktid
        • Loendused
      • Rahvusvaheline koostöö
        • Euroopa Liidu grantidest rahastatud projektid
        • Eesti 2021. aasta eksperthindamine
      • Tarbijauuringud
      • Riigihanked
      • Statistikanõukogu
        • Statistikanõukogu koosseis
      • Lobitegevus
      • Eesti statistika ajalugu
        • 100 aastat Eesti statistikat
        • Postmark
      • Albert Pulleritsu preemia
        • Laureaadid
      • Konkurss "Andmepärl"
        • Konkursi "Andmepärl" võitjad
        • Tutvu "Andmepärl 2024" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2023" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2022" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2021" töödega
      • Struktuurfondide toetatud projektid
        • Innofondi projekt
    • Tule meile tööle
      • Palgaandmed
      • Tule meile praktikale
    • Kalender
    • Koolitused
      • Toimunud koolitused
      • Tulevased koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
      • Andmehalduse põhimõtted
      • Andmehalduse teenused
      • Andmehalduse mõisted
    • Tarkvaraarendajale
      • Andmepõhine aruandlus
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus
  • EST
  • ENG

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi

Leivapuru

  1. Avaleht
  2. Metoodika ja kvaliteet
  3. ESMS metaandmed
  4. Muusika

Muusika

1. Kontaktandmed
1.1. Organisatsioon

Statistikaamet

1.2. Kontaktisiku struktuuriüksus

Rahvastiku- ja sotsiaalstatistika osakond

1.3. Kontaktisiku nimi

Erik Lest

1.4. Kontaktisiku ametinimetus

Analüütik

1.5. Postiaadress

Narva mnt 20, 51009 Tartu

1.6. E-posti aadress

erik.lest [at] stat.ee

1.7. Telefon

58860456

2. Metaandmete uuendamine
2.1. Metaandmed viimati kinnitatud

27/03/2025

2.2. Metaandmed viimati uuendatud

27/03/2025

3. Statistika esitus
3.1. Andmete kirjeldus

Kontserdikorraldajad

Kontserdid

Külastused, tuhat

3.2. Kasutatud klassifikaatorid

Maakondlik jaotus põhineb kolmel allikal: kultuur.info, piletilevi.ee ja piletimaailm.com.

3.3. Sektorite kaetus

Muusikaorganisatsioonid

3.4. Mõisted ja määratlused

Kontserdikorraldaja – vaatlusperioodil avalikke tasulisi või tasuta kontserte korraldanud majandusüksus või isik.

Kontserdikülastus – üritust külastanud inimeste arv tuhandetes, ostetud piletite põhjal. Kontserdikülastused ei hõlma kontserdi korraldamisega seotud või toimumispaigas töötavat personali. Alates 2018. aastast arvestatakse ainult Piletimaailma ja Piletilevi kaudu müüdud pileteid.

Kontsert – elava muusika esitamine hoones sees või vabas õhus. Mõiste „kontsert" sisaldab ka veebikontserte.

3.5. Statistiline üksus

Kontserdikorraldaja

3.6. Statistiline üldkogum

Kontserdikorraldajad

FREIM

Kontserdikorraldajate nimekiri Kultuuriministeeriumi, Eesti Autorite Ühingu, Kultuurkapitali, äriregistri ja kultuur.info andmete alusel

3.7. Vaadeldav piirkond

Kogu Eesti

3.8. Ajaline kaetus

2013–…

3.9. Baasperiood

Ei ole rakendatav

4. Mõõtühik

Kontserdikorraldajad – arv

Kontserdid – arv

Külastused, tuhat – arv

5. Vaatlusperiood

Aasta

6. Õiguslik alus
6.1. Õigusaktid ja muud kokkulepped

OTSEKOHALDUVAD ÕIGUSAKTID

Puuduvad

MUUD ÕIGUSAKTID

Puuduvad

MUUD KOKKULEPPED

Ühinenud Rahvaste Hariduse, Teaduse ja Kultuuri Organisatsioon (UNESCO)

7. Konfidentsiaalsus
7.1. Konfidentsiaalsuspoliitika

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 32, 34, 35 ja 38 sätestatud nõuetest.

7.2. Konfidentsiaalsete andmete käitlemine

Konfidentsiaalsete andmete käitlemist reguleerib Statistikaameti kogutud ja töödeldud andmete kaitse kord. Täpsemalt Statistikaameti kodulehel rubriigis Õigusaktid.

8. Avaldamispõhimõtted
8.1. Avaldamiskalender

Statistika avaldamise aegadest teavitab avaldamiskalender, mis on tarbijale kättesaadav veebilehel. Iga aasta 1. oktoobril avaldatakse avaldamiskalendris järgmise aasta statistika andmebaasi, pressiteadete, IMFi põhinäitajate ja väljaannete avaldamise ajad (väljaannete puhul ilmumiskuu).

8.2. Juurdepääs avaldamiskalendrile

Kalender

8.3. Tarbijate juurdepääs

Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00.

9. Levitamissagedus

Aasta

10. Kättesaadavus
10.1. Pressiteated

Ei avaldata

10.2. Väljaanded

Ei avaldata

10.3. Andmebaas

Andmed avaldatakse statistika andmebaasis https://andmed.stat.ee/et/stat valdkonna „Sotsiaalelu / Kultuur / Muusika" tabelis:

KU113: Eesti kontserdikorraldajate kontserdid maakonna järgi.

10.4. Juurdepääs üksikandmetele

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 33, 34, 35, 36 ja 38 sätestatud nõuetest. Üksikandmete kättesaadavust ja anonümiseerimist reguleerib Statistikaameti konfidentsiaalsete andmete teaduslikel eesmärkidel edastamise kord.

10.5. Muu levitamine

Ei kasutata

10.6. Metoodikadokumendid

Puuduvad

10.7. Kvaliteedidokumendid

Puuduvad

11. Kvaliteedijuhtimine
11.1. Kvaliteedi tagamine

Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudelit ja Euroopa statistika tegevusjuhist ning sellega seotud Euroopa statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistikku ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse § 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid“ nõuetest.

11.2. Kvaliteedi hindamine

Statistikaametis tehakse statistikatöid rahvusvahelise mudeli põhiselt (Generic Statistical Business Process Model – GSBPM). Statistikatööde lõppetapp on GSBPMi järgi üldine hindamine, milleks vajalikku teavet toodetakse igas etapis või alamprotsessis ning see võib esineda mitmel kujul, nt tagasiside kasutajatelt, protsessiga seotud metaandmed, tootmismõõdikud ja töötajate soovitused/nõuanded. Selle teabe põhjal koostatakse hindamisaruanne, mis toob välja kõik statistikatöö versiooniga seotud kvaliteediprobleemid ja annab sisendi parendustegevusteks.

12. Asjakohasus
12.1. Tarbijate vajadused

Kultuuriministeerium

12.2. Tarbijate rahulolu

Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad Statistikaameti kodulehel rubriigis Tarbijauuringud.

12.3. Täielikkus

Andmed vastavad tellijate nõuetele

13. Täpsus ja usaldusväärsus
13.1. Üldine täpsus

Lähteandmete täpsust kontrollitakse andmeallikate metoodika usaldusväärsusele ja metoodilistest soovitustest kinnipidamisele antud hinnangu alusel.

Uuringu liik ja andmekogumismeetodid tagavad piisava kaetuse ja ajakohasuse.

13.2. Valikuviga

Ei ole rakendatav

13.3. Valikust sõltumatu viga

Ei mõõdeta

14. Ajakohasus ja õigeaegsus
14.1. Ajakohasus

Andmed avaldatakse vastavalt avaldamiskalendrile.

14.2. Õigeaegsus

Andmed on avaldatud avaldamiskalendris väljakuulutatud ajal.

15. Võrreldavus ja sidusus
15.1. Geograafiline võrreldavus

Ei ole rakendatav

15.2. Ajaline võrreldavus

Andmete aegreas on katkemisi. Võrreldavad on aastate 2013–2018 andmed ning aastate 2019–2020 andmed. Muutuste põhjused on järgmised.

1. Kogu aegrida on arvutatud kogu Eesti kohta. Maakondliku jaotuse järgi avaldatakse andmeid alates 2019. aastast.

2. Andmeallikate muutumine. Kuni 2018. aastani koguti andmeid veebipõhise elektroonse andmete esitamise kanali eSTAT kaudu küsimustikuga „Muusika". Alates 2019. aastast on kasutusel ainult veebikammimise andmed.

3. Andmebaasis selgitatud mõisted on aja jooksul muutunud. Kui enne 2018. aastat oli võimalik näha ka žanrilist jaotust, siis edaspidi on selle asemel olnud maakondlik jaotus.

15.3. Valdkonnaülene sidusus

Andmed ei ole võrreldavad muu statistikaga andmete kogumise vahendi erinevuse tõttu. Detailsema jaotuse kontserdikülastuste kohta muusikažanri, maakonna ning sotsiaaldemograafiliste tunnuste lõikes annab kultuurielus osalemise uuringus avaldatud andmed andmebaasis tabelis KUT028: Vähemalt 15-aastased viimase 12 kuu jooksul kontserdil käimise, muusikažanri ja elukoha / isikute rühma järgi.

15.4. Sisemine sidusus

Ei ole rakendatav

16. Kulud ja koormus

17. Andmete revisjon
17.1. Andmete revisjoni põhimõtted

Andmete revisjoni põhimõtted ja parandustest teavitamine on kirjeldatud Statistikaameti kodulehel rubriigis Riikliku statistika levitamise põhimõtted.

17.2. Andmete revisjoni praktika

Ei ole rakendatav

18. Statistiline töötlemine
18.1. Lähteandmed

UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED

Objektide arv üldkogumis on 1500. Vaadeldakse kõikselt.

Aastal 2018 lisandusid veebikammimise teel saadud andmed portaalist Kultuur.info, Piletimaailm ja Piletilevi.

Valim koostati nende ettevõtete ja asutuste alusel, mis olid aruandeaastal seotud kontsertide korraldamisega Eesti majanduse tegevusalade klassifikaatori järgmiste jaotuste põhjal: 90012 Kontsertide lavastamine ja esitamine, muusikaline loometegevus ning 90021 Lavakunsti abitegevused (sellest jaotusest kontsertide produtsentide ja korraldajate tegevus). Valimile lisati üksused, kes Eesti Autorite Ühingu andmetel olid korraldanud vaatlusperioodil elava muusika kontserte või saanud viimase kahe aasta jooksul Eesti Kultuurkapitalilt toetust elava muusika kontsertide korraldamiseks.

ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED

Metoodilise arendusena on töös Eesti kultuurisündmuste kalendri (kultuur.info) andmete laiem kasutus.

LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST

Ei kasutata

18.2. Andmete kogumise sagedus

Aasta

18.3. Andmete kogumine

Alates 2019. aastast kasutatakse ainult veebikammimise andmeid. Varasemalt koguti andmeid veebipõhise elektroonse andmete esitamise kanali eSTAT kaudu küsimustikuga „Muusika“. Küsimustikud ja andmete esitamisega seotud teave asub Statistikaameti veebilehel rubriigis Küsimustikud.

18.4. Andmete valideerimine

Andmeid võrreldakse eelmiste perioodide andmetega. Kontrollitakse, kas kõik veerud on nõuetekohaselt täidetud.

18.5. Andmete koostamine

Puuduvate või ebausaldusväärsete andmete korral kasutatakse hinnangute imputeerimist vastavalt etteantud eeskirjadele.

Arvutatakse muutujad ja statistilised üksused, mida otseselt ei kogutud, kuid mida on vaja väljundi tootmiseks. Uute muutujate arvutamiseks rakendatakse aritmeetilisi teisendusi muutujatele, mis on juba olemas. See võib toimuda korduvalt, tuletatud muutuja võib põhineda omakorda varem tuletatud uutel muutujatel.

Üksikandmed agregeeritakse analüüsiks vajalikule astmele. Siia kuulub andmete summeerimine vastavalt klassifikatsioonile, erinevate statistiliste mõõdikute, nt keskmine, mediaan, dispersioon jne arvutamine.

Kogutud andmed teisendatakse statistiliseks väljundiks. See sisaldab lisanäitajate arvutamist.

Kontserdikorraldajate ja kontserdikülastajate arvu saamiseks 2018. aasta kohta on kokku pandud Statistikaameti aruandega kogutud andmed ning veebikammimise andmed. 2018. aasta kontserdikülastuste arv on ainult Piletimaailma ja Piletilevi kaudu müüdud piletite arvu järgi ning sisaldab ainult müüdud või tasuta jagatud pileteid. Edaspidi (alates aastast 2019) avaldatakse vaid veebikammimise andmeid.

Kontserdikorraldajate arv maakondades kajastab korraldajaid, kes on vastavas maakonnas kontserte korraldanud. Kuna üks kontserdikorraldaja saab aasta jooksul mitmes maakonnas tegutseda, ei ole kogu Eesti näitaja võrreldav maakondade andmetega.

Erinevates kohtades toimuv üritus pole maakondade vahel jaotatav. Sellisel juhul on maakond määramata.

18.6. Korrigeerimine

Ei ole rakendatav

19. Märkused

Tabeli struktuuri on muudetud 01.10.2020.

2018. aastal muutusid andmeallikad ja võeti kasutusele ka veebikammimise andmed.

Alates 2019. aastast kasutatakse ainult veebikammimise andmeid.

Kontaktid

+372 625 9300
stat [at] stat.ee

Liitu uudiskirjaga

Liitudes uudiskirjaga, nõustud meie privaatsustingimustega Statistikaameti privaatsustingimused

Küpsiste sätted
EL Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid