Sisekaubandus

Sisekaubandus on  müügitulu poolest Eesti suurim majandusharu, mis hõlmab nii hulgi- ja jaekaubandust kui ka mootorsõidukite ja mootorrataste remonti.

Sisekaubandus on tihedalt seotud teiste elualadega, sest kaubad, mida me poest või internetist ostame, tulevad tehastest, käsitöölistelt ja põllumeestelt. Kaupu veavad transpordiettevõtted. Eestis valmistatud toodete tarbimine toetab siinset ettevõtlust ja kaupade tarbijani toimetamine on kõige lihtsam ning soodsam.

Avaldame järgmisi kaubandusettevõtete andmeid:

  • müügitulu;
  • müügitulu mahuindeks;
  • kaupade jaemüük;
  • jaemüügi mahuindeks;
  • kaupade hulgimüük;
  • kaubanduslik juurdehindlus;
  • kulud;
  • kasum;
  • varad;
  • kohustused;
  • omakapital;
  • investeeringud;
  • lisandväärtus;
  • tootlikkusnäitajad.

    Sisekaubanduse andmete põhjal saab hinnata, kuidas läheb kaubandusettevõtetel ning mil määral mõjutab Eesti suurim majandusharu majandust üldisemalt. Andmeid analüüsides on võimalik kaubandusettevõtete juhtidel teha teadlikumaid müügi- ja juhtimisotsuseid, hinnata konkurentsivõimet turul, kujundada hindu ning reageerida muutuvatele turutingimustele.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus võrreldes eelmise perioodiga 5,9 %
OKTOOBER 2025
Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 4,0 %
OKTOOBER 2025
Hulgikaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus võrreldes eelmise perioodiga 3,7 %
5,7%
OKTOOBER 2025
Hulgikaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 1,8 %
-33,3%
OKTOOBER 2025
Kaubandusettevõtete müügitulu 8,17 miljardit eurot
3,4%
III KVARTAL 2025
Kaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2,73 miljardit eurot
4,3%
III KVARTAL 2025
Kaubandusettevõtete kaupade hulgimüük ja vahendus 5,19 miljardit eurot
3,6%
III KVARTAL 2025
Jaemüügi mahuindeksi muutus võrreldes eelmise perioodiga -2,5 %
III KVARTAL 2025
Jaemüügi mahuindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 2,4 %
III KVARTAL 2025
Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus | november 2020 – oktoober 2025
Hulgikaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus | jaanuar 2021 – oktoober 2025
Kaubandusettevõtete müügitulu kvartali järgi | IV kvartal 2016 – III kvartal 2025
Kaubandusettevõtete tulud, kulud, kaubanduslik juurdehindlus tegevusala järgi, kvartal | III kvartal 2024 – III kvartal 2025
III kvartal 2024 IV kvartal 2024 I kvartal 2025 II kvartal 2025 III kvartal 2025
Tööga hõivatud isikute kvartalikeskmine arv 89 995,0 93 359,0 87 548,0 88 604,0 87 632,0
Müügitulu, miljonit eurot 7 902,9 8 401,5 7 436,6 8 503,1 8 174,7
Kaupade jaemüük, miljonit eurot 2 619,4 2 850,4 2 413,0 2 770,3 2 732,5
Kaupade hulgimüük ja vahendus, miljonit eurot 5 008,3 5 244,8 4 784,8 5 475,8 5 190,8
Kulud kokku, miljonit eurot 7 634,0 8 096,8 7 370,7 8 260,8 7 887,7
Kaubanduslik juurdehindlus, % 21,0 21,0 18,0 19,0 20,0
Kaubavarude müügiaeg, päeva 41,0 39,0 43,0 37,0 39,0

Jaemüügi mahuindeksi muutus võrreldes eelmise perioodiga, kvartal | III kvartal 2024 – III kvartal 2025
Ühik: %
III kvartal 2024 IV kvartal 2024 I kvartal 2025 II kvartal 2025 III kvartal 2025
Kaubad kokku -0,5 9,1 -15,4 13,8 -2,5
Toiduained, joogid ja tubakatooted -1,8 1,4 -10,3 9,2 -2,1
Toiduained -2,0 1,4 -8,7 7,1 -1,2
Alkoholjoogid ja tubakatooted -1,1 1,3 -15,0 16,1 -5,0
Tööstuskaubad 0,1 13,2 -17,9 16,3 -2,7
Valmisrõivad, jalatsid, riie 6,7 0,2 -21,0 24,3 3,9
Mootorsõidukid, nende varuosad, mootorikütus -2,9 13,1 -15,0 10,4 -2,6
Muud kaubad 1,0 15,5 -19,0 18,4 -3,6

Jaemüügi mahuindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, kvartal | III kvartal 2024 – III kvartal 2025
Ühik: %
III kvartal 2024 IV kvartal 2024 I kvartal 2025 II kvartal 2025 III kvartal 2025
Kaubad kokku -2,8 4,3 3,3 4,4 2,4
Toiduained, joogid ja tubakatooted -4,1 -2,1 -2,2 -2,5 -2,8
Toiduained -3,4 -3,0 -4,0 -2,7 -2,0
Alkoholjoogid ja tubakatooted -6,5 0,4 4,2 -1,1 -5,0
Tööstuskaubad -2,2 7,6 6,3 8,2 5,2
Valmisrõivad, jalatsid, riie -1,9 -8,2 -2,5 5,0 2,3
Mootorsõidukid, nende varuosad, mootorikütus -0,4 13,7 6,0 3,0 3,3
Muud kaubad -3,0 7,3 8,0 11,8 6,8