Sisekaubandus

Sisekaubandus on  müügitulu poolest Eesti suurim majandusharu, mis hõlmab nii hulgi- ja jaekaubandust kui ka mootorsõidukite ja mootorrataste remonti.

Sisekaubandus on tihedalt seotud teiste elualadega, sest kaubad, mida me poest või internetist ostame, tulevad tehastest, käsitöölistelt ja põllumeestelt. Kaupu veavad transpordiettevõtted. Eestis valmistatud toodete tarbimine toetab siinset ettevõtlust ja kaupade tarbijani toimetamine on kõige lihtsam ning soodsam.

Avaldame järgmisi kaubandusettevõtete andmeid:

  • müügitulu;
  • müügitulu mahuindeks;
  • kaupade jaemüük;
  • jaemüügi mahuindeks;
  • kaupade hulgimüük;
  • kaubanduslik juurdehindlus;
  • kulud;
  • kasum;
  • varad;
  • kohustused;
  • omakapital;
  • investeeringud;
  • lisandväärtus;
  • tootlikkusnäitajad.

    Sisekaubanduse andmete põhjal saab hinnata, kuidas läheb kaubandusettevõtetel ning mil määral mõjutab Eesti suurim majandusharu majandust üldisemalt. Andmeid analüüsides on võimalik kaubandusettevõtete juhtidel teha teadlikumaid müügi- ja juhtimisotsuseid, hinnata konkurentsivõimet turul, kujundada hindu ning reageerida muutuvatele turutingimustele.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus võrreldes eelmise perioodiga -0,5 %
JUULI 2025
Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 0,7 %
JUULI 2025
Hulgikaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus võrreldes eelmise perioodiga 0,4 %
109,8%
JUULI 2025
Hulgikaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 3,0 %
-70,9%
JUULI 2025
Kaubandusettevõtete müügitulu 8,50 miljardit eurot
6,8%
II KVARTAL 2025
Kaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2,77 miljardit eurot
4,8%
II KVARTAL 2025
Kaubandusettevõtete kaupade hulgimüük ja vahendus 5,48 miljardit eurot
8,9%
II KVARTAL 2025
Jaemüügi mahuindeksi muutus võrreldes eelmise perioodiga 13,8 %
II KVARTAL 2025
Jaemüügi mahuindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 4,4 %
II KVARTAL 2025
Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus | august 2020 – juuli 2025
Hulgikaubandusettevõtete müügitulu mahuindeksi muutus | jaanuar 2021 – juuli 2025
Kaubandusettevõtete müügitulu kvartali järgi | III kvartal 2016 – II kvartal 2025
Kaubandusettevõtete tulud, kulud, kaubanduslik juurdehindlus tegevusala järgi, kvartal | II kvartal 2024 – II kvartal 2025
II kvartal 2024 III kvartal 2024 IV kvartal 2024 I kvartal 2025 II kvartal 2025
Tööga hõivatud isikute kvartalikeskmine arv 89 965,0 89 995,0 93 359,0 87 548,0 88 604,0
Müügitulu, miljonit eurot 7 958,4 7 902,9 8 401,5 7 436,6 8 503,1
Kaupade jaemüük, miljonit eurot 2 644,4 2 619,4 2 850,4 2 413,0 2 770,3
Kaupade hulgimüük ja vahendus, miljonit eurot 5 028,3 5 008,3 5 244,8 4 784,8 5 475,8
Kulud kokku, miljonit eurot 7 649,8 7 634,0 8 096,8 7 370,7 8 260,8
Kaubanduslik juurdehindlus, % 21,0 21,0 21,0 18,0 19,0
Kaubavarude müügiaeg, päeva 39,0 41,0 39,0 43,0 39,0

Jaemüügi mahuindeksi muutus võrreldes eelmise perioodiga, kvartal | II kvartal 2024 – II kvartal 2025
Ühik: %
II kvartal 2024 III kvartal 2024 IV kvartal 2024 I kvartal 2025 II kvartal 2025
Kaubad kokku 12,5 -0,5 9,1 -15,4 13,8
Toiduained, joogid ja tubakatooted 9,4 -1,8 1,4 -10,3 9,2
Toiduained 5,7 -2,0 1,4 -8,7 7,1
Alkoholjoogid ja tubakatooted 22,3 -1,1 1,3 -15,0 16,1
Tööstuskaubad 14,3 0,1 13,2 -17,9 16,3
Valmisrõivad, jalatsid, riie 15,5 6,7 0,2 -21,0 24,3
Mootorsõidukid, nende varuosad, mootorikütus 13,6 -2,9 13,1 -15,0 10,4
Muud kaubad 14,4 1,0 15,5 -19,0 18,4

Jaemüügi mahuindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, kvartal | II kvartal 2024 – II kvartal 2025
Ühik: %
II kvartal 2024 III kvartal 2024 IV kvartal 2024 I kvartal 2025 II kvartal 2025
Kaubad kokku -3,4 -2,8 4,3 3,3 4,4
Toiduained, joogid ja tubakatooted -1,6 -4,1 -2,1 -2,2 -2,5
Toiduained -1,8 -3,4 -3,0 -4,0 -2,7
Alkoholjoogid ja tubakatooted -1,7 -6,5 0,4 4,2 -1,1
Tööstuskaubad -4,3 -2,2 7,6 6,3 8,2
Valmisrõivad, jalatsid, riie -12,8 -1,9 -8,2 -2,5 5,0
Mootorsõidukid, nende varuosad, mootorikütus -0,6 -0,4 13,7 6,0 3,0
Muud kaubad -4,8 -3,0 7,3 8,0 11,8