Registreeritud liiklusvahendid 2021
Statistikatöö nimetus
| Registreeritud liiklusvahendid |
Statistikatöö kood
| 22027 |
Eesmärk
| Transpordivahendite statistika mõõdab liiklusregistris, tsiviilõhusõidukite registris, raudteeliiklusregistris, Eesti laevaregistrites ning trammi- ja trollitranspordiettevõtte registreeritud sõidukite andmeid, võimaldab neid analüüsida ajas ning võrrelda ruumis. |
Statistikatöö alus
| Rahvusvaheline tellimus |
Otsekohalduv õigusakt
| Puudub |
Rahvusvahelised organisatsioonid
| Euroopa Liidu statistikaamet (Eurostat), Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsioon (OECD), ÜRO Euroopa Majanduskomisjon (UNECE), Rahvusvaheline Transpordifoorum (ITF) |
Korduvus
| 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 |
1.1. Organisatsioon
| Statistikaamet |
1.2. Kontaktisiku struktuuriüksus
| Majandus- ja keskkonnastatistika osakond |
1.3. Kontaktisiku nimi
| Rita Raudjärv |
1.4. Kontaktisiku ametinimetus
| Juhtivanalüütik |
1.5. Postiaadress
| Tatari 51, 10134 Tallinn |
1.6. E-posti aadress
| rita.raudjarv [at] stat.ee |
1.7. Telefon
| 6259228 |
2.1. Metaandmed viimati kinnitatud
| 29/04/2024 |
2.2. Metaandmed viimati uuendatud
| 29/04/2024 |
3.1. Andmete kirjeldus
| Sõidukid tüübi järgi; liiklusregistris arvel olevad sõidukid, liikurmasinad ja traktorihaagised; esmaselt registreeritud sõidukid, liikurmasinad ja traktorihaagised Tsiviilõhusõidukid registris Eesti laevaregistritesse kantud merelaevad Raudteeliiklusregistris arvel olev raudteeveerem liigi järgi Trammid ja trollid |
3.2. Kasutatud klassifikaatorid
| Ei kasutata |
3.3. Sektorite kaetus
| Eri registrites registreeritud sõidukid Liiklusseaduse järgi registreerib trollibusse ja tramme ning nende haagiseid ja peab nende üle arvestust omanik. |
3.4. Mõisted ja määratlused
| Aasta jooksul esmaselt registreeritud raudteetranspordivahend – raudteetranspordivahendi esmane registreerimine Eestis Alla 12-meetrise kogupikkusega laev – laev, mida kasutatakse töö tegemiseks või ärilisel eesmärgil, näiteks kaluripaadid, inspektsioonide kontrollkaatrid jne Buss – rohkem kui 9 istekohaga mehhaniseeritud maanteetranspordivahend sõitjate vedamiseks Dedveit – laeva vabapardamärgi suvise süvisejooneni koormatud laeval lasti, varude, kütuse, sõitjate ja laevapere kogumass tonnides Diiselvedur – vedur, mille peamine jõuallikas on diiselmootor, sõltumata ülekandeseadmete liigist Erasõiduk – Eestis füüsilise isiku nimele registreeritud sõiduk Eriotstarbeline raudteeveerem – reisivaguni baasil ehitatud raudteeveerem: posti-, pagasi-, teemõõte-, defektoskoopia-, dünamomeetria- jms vagunid Eriveerem – dresiinid, lumesahad, lumekoristus- ja teeremondimasinad, raudteekraanad Esmaselt registreeritud sõiduk – Eestis esmaselt registreeritud sõiduk Haagis – mootorsõidukiga haakes liikumiseks valmistatud või selleks kohandatud sõiduk. Haagiseks ei loeta pukseeritavat seadet ega vahetatavat pukseeritavat seadeldist Isoleeritud kaubavagun – kinnine vagun, mille korpus koosneb isoleerivatest seintest, ustest, põrandast ja katusest, mis piiravad korpuse sise- ja väliskeskkonna vahelist soojusvahetust nii, et üldine soojusülekandetegur (K) on selline, et seadmeid saab liigitada ühte kahest alljärgnevast kategooriast: IN – normaalselt isoleeritud seadmed (K väärtus on maksimaalselt 0,7 W/m2 oC); IR – tugevalt isoleeritud seadmed (K väärtus on maksimaalselt 0,4 W/m2 oC) Istevagun – reisivaguni alaliik Jett – kuni 4-meetrise kogupikkusega, kokpitita, statsionaarmootoriga vesiturbiinsõiduk, mida juhitakse istudes, põlvili või seistes Kandevõime – suurim kaubakaal, mille sõiduki registreerinud riigi pädevad ametiasutused on lubanud Kaubavagun – üldjuhul kaupade veoks mõeldud raudteesõiduk Kinnine kaubavagun – kaubavagun, mida iseloomustab kinnine ehitus (täiskõrguses tugevad seinad ja katus) ja selles veetavate kaupade turvalisus (lukustamise ja pitseerimise võimalus) Kogumahutavus – brutotonnaaž ehk kogumahutavus (GT, ingl gross tonnage) näitab laevaruumide mahutavust. Ühikuta suurus. Kombain – väljaspool teid kasutatav liikurmasin; mistahes iseliikuv masin, teisaldatav tootmistehnilise kerega või ilma kereta seade või sõiduk, mis ei ole ette nähtud reisijate ega kauba veoks maanteedel Kopter – õhust raskem õhusõiduk, mille tõstejõud moodustub peamiselt õhu vastumõjul kandetiiviku(te)le, mis pöörlevad jõuseadme abil ümber vertikaalile lähedaste telgede Lennuk – õhust raskem õhusõiduk, mille liikuma panemiseks kasutatakse jõuseadet ja mille tõstejõud õhus moodustub peamiselt aerodünaamiliste protsesside mõjul lennutingimustes liikumatuteks jäävatele kandepindadele Liikurmasin – ratastel või roomikutel liikuv, teatud kindla töö tegemiseks ette nähtud mootorsõiduk, mille suurim valmistajakiirus on rohkem kui 6 km/h, kuid ei ületa 40 km/h. Liikurmasinaks ei loeta auto alusel valmistatud eritöömasinat. Maastikusõiduk – mootori jõul maastikul liikumiseks ette nähtud liiklusvahend, mis ei ole mootorsõiduk ja mis kuulub registreerimisele liiklusregistris. Liiklusregistrisse peab olema kantud maastikusõidukina: - mootorsaan, mis on jalaste ja roomikuga varustatud mootori jõul jääl või lumel liikumiseks ette nähtud maastikusõiduk, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 120 cm3, millel peale juhi istekoha pole rohkem kui kaks istekohta ja mille tühimass ei ületa 500 kg; - ratasmaastikusõiduk, millel on vähemalt kolm ratast, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 90 cm3 ja mis on valmistaja poolt ette nähtud maastikul liikumiseks. Ratasmaastikusõidukiks ei loeta mootorsõidukit, mis on valmistaja poolt lisaks maastikul liikumiseks ette nähtud ka teel liikumiseks. Magamisvagun – reisivaguni alaliik Merelaev – laev, mis on mõeldud kasutamiseks meresõidus Mootorratas – külghaagisega või ilma kaherattaline mootorsõiduk. Mootorrattaks loetakse ka sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattalist mootorsõidukit, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 50 cm3 või valmistajakiirus ületab 45 km/h, ning neljarattalist mootorsõidukit, mille tühimass ei ületa 400 kg ja kuni 550 kg sõidukit, mis on ette nähtud kaubaveoks ning mille suurim kasulik võimsus ei ületa 15 kilovatti. Neljarattalise elektrisõiduki akude massi ei arvestata tühimassi hulka. Mootorsõiduk – mootori jõul liikuv sõiduk. Mootorsõidukiks ei loeta mootoriga jalgratast, pisimopeedi, maastikusõidukit, trammi ega sõidukit, mille valmistajakiirus on alla 6 km/h Mootorvagun – mootoriga varustatud vedav raudteesõiduk kaupade või reisijate veoks raudteel. Erinevate veduritüüpide (elektrivedur, diiselvedur) mõisted kehtivad vajalike muudatustega ka mootorvagunite puhul. Ühendatud mootorvagunite ja haakevagunite komplekti võib nimetada mitmeüksuseliseks, kui see on lahtihaagitav; rongiks, kui see ei ole lahtihaagitav. Mootorsõidukite statistikas peetakse iga lahtihaagitamatu rongi koosseisus oleva mootorvaguni kohta eraldi arvestust; kauba- ja reisisõidukite statistikas loetakse iga kaupade või reisijate veoks kohandatud korpus omaette üksuseks. Mootorvaguni haakevagun – ühe või mitme mootorvaguni külge haagitud mittevedav raudtee-reisisõiduk. Kaubaveosõidukit nimetatakse kaubavaguniks ka siis, kui seda veab mootorvagun. Mopeed – kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 km/h ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori puhul ei ületa 50 cm3 või muu sisepõlemismootori puhul suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori puhul on üle 0,25 kilovati, kuid ei ületa nelja kilovatti. Mopeediks loetakse ka eelnimetatud tingimustele vastavat kerget neljarattalist mootorsõidukit, mille tühimass ei ületa 350 kg. Neljarattalise kerge elektrisõiduki akude massi ei arvestata tühimassi hulka. Muu õhusõiduk – õhupall, purilennuk, moto-deltaplaan Platvormvagun – katuse ja külgpoortideta vagun või katuseta vagun, mille külgpoortide kõrgus ei ületa 60 cm, või kallutatava alusega tavaline või eritüüpi vagun. Siia ei kuulu eranditult konteinerite, vahetatavate korpuste või kaubaautode veoks ette nähtud vagunid. Prahtimine – laeva rentimine Puhasmahutavus – netotonnaaž˛ ehk puhasmahutavus (NT, ingl neto tonnage) näitab lasti- ja reisijateruumide, s.o tulu andvate ruumide mahutavust. Ühikuta suurus. Ratastraktor – mootorsõiduk, millel on rattad ja vähemalt kaks telge ning mille suurim valmistajakiirus on rohkem kui 6 km/h, kuid ei ületa 40 km/h. Ratastraktori põhifunktsioon on sellel paikneva või sellega haakes oleva masina või riistaga töötamine, paikse masina käitamine või veose või haagise vedamine. Ratastraktoriks loetakse ka mootorsõidukit, mille põhifunktsioon on veose vedamine ja mille valmistajakiirus ei ületa 50 km/h. Raudtee-reisisõiduk – reisijate veoks mõeldud raudteesõiduk, ka siis, kui selles on üks või mitu spetsiaalselt pagasi, pakkide, posti jne jaoks jäetud ruumi või eraldist. Siia kuuluvad ka sellised erisõidukid nagu magamisvagunid, salongvagunid, restoranvagunid ja sanitaarvagunid. Kõik lahtihaagitamatu reisirongi koosseisus olevad eraldi sõidukid loetakse raudtee-reisisõidukiteks. Siia arvatakse ka reisijate veoks projekteeritud mootorvagunid. Raudteesõiduk (raudteeveerem) – liikurseade, mis sõidab ainult rööbastel kas omal jõul (veduksõidukid: vedurid ja mootorvagunid) või järelveetavana (reisivagunid, mootorvaguni haakevagunid, kaubavagunid, eri- ja eriotstarbeline veerem) Reisivagun – raudtee-reisisõiduk, mis ei ole ei mootor- ega haakevagun Restoranvagun – reisivaguni alaliik Roomiktraktor – roomikkulgmikuga mootorsõiduk, mida juhitakse samuti roomikutega Salongvagun – reisivaguni alaliik Sõiduauto – mehhaniseeritud maanteetranspordivahend, mis ei ole mootorratas ja mis on mõeldud sõitjate veoks ning milles on vähem kui 10 istekohta Termosvagun – isoleeritud kaubavagun Traktor – rataste või roomikutega põllu- või metsatööks ette nähtud mootorsõiduk, millel on vähemalt kaks telge ja mille valmistajakiirus on vähemalt 6 km/h. Traktoriks ei loeta auto alusel valmistatud eritöömasinat Traktorihaagis – igasugune põllu- või metsatöödel kasutatav pukseeritav haagis, mille peamine eesmärk on pukseerida koormat ja mida pukseeritakse tavaliselt traktori järel põllu- või metsatööde tegemiseks. Sellesse kategooriasse kuuluvad haagised, mille osa koormat kannab veduk. Igasugune traktoriga ühendatud sõiduk, millesse on sisse ehitatud mõni tööriist, loetakse põllu- või metsamajanduses kasutatava haagise osaks juhul, kui sõiduki tehniliselt lubatud brutomassi ja tühimassi suhe on 3,0 või üle selle ja kui sõiduk ei ole kavandatud materjalide töötlemiseks. Tramm – rohkem kui 9 istekohaga maanteetranspordivahend sõitjate vedamiseks, mis liigub rööbastel ja mis on ühendatud elektriõhuliinidega või mis liigub diiselmootori jõul. Trammitee on üldjuhul ühendatud linnateede süsteemi. Trammide ja trollide arv – trammide või trollide inventaarne arv aasta lõpul Troll – rohkem kui 9 istekohaga maanteetranspordivahend sõitjate vedamiseks, mis on ühendatud elektriõhuliinidega ja ei liigu rööbastel Tsisternvagun – pakendamata gaaside või vedelike veoks mõeldud vagun Tsiviilõhusõiduk – õhusõiduk, mis on kasutusotstarbe järgi mõeldud lendamiseks sisemaistel ja rahvusvahelistel tsiviilkommertsliinidel või seaduslikuks kasutamiseks tsiviil-, era- või äriotstarbel Uus sõiduk – ei ole pärast valmistamist olnud kasutuses ega kantud Eesti või mõne teise riigi registrisse. Sõiduk loetakse uueks ka juhul, kui see on registreeritud Euroopa Liidu liikmesriigis transpordiks sõiduki valmistaja juurest ametliku maaletooja juurde Eestis. Veduksõiduk – jõumasina ja mootori või ainult mootoriga varustatud sõiduk, mis on ette nähtud kas ainult teiste sõidukite vedamiseks (vedur) või nii teiste sõidukite vedamiseks kui ka reisijate ja/või kaupade veoks (mootorvagun) Vedur – raudteesõidukite vedamiseks kasutatav, jõumasina ja mootori või ainult mootoriga varustatud raudtee-veduksõiduk võimsusega haakekonksul vähemalt 110 kW. Siia ei kuulu kergraudtee mootorvedurid. Veoauto – veose veoks ettenähtud auto Väikelaev – 2,5-24-meetrise kogupikkusega veesõiduk (näiteks paat, purjejaht, kaater jms), mida kasutatakse vaba aja veetmiseks, sõltumata registrikuuluvusest. Väikelaevana ei käsitata võistlusspordiks ja treeninguteks kasutatavat, spordialaliidu vastavalt märgistatud veesõidukit (näiteks jett, purjelaud, purjejaht, võistluspurjekas jms) ning primitiivse konstruktsiooniga veesõidukit (nt ruhi, ruup, lodi, süst, kanuu, vesijalgratas jms) ja erikonstruktsiooniga veesõidukit. Väikelennuk – lennuk, mille sertifitseeritud maksimaalne stardimass on 5700 kg või vähem Õhusõiduk – sõiduk, mille tõstejõud atmosfääris moodustub õhu vastumõjul, välja arvatud maa- või veepinnalt põrkunud õhu vastumõju. Õhusõidukid jagunevad riiklikeks ja tsiviilõhusõidukiteks. Riiklik õhusõiduk on õhusõiduk, mida kasutatakse kaitseväe-, tolli- või politseiteenistuses. Õhusõiduk, mida ei kasutata nimetatud teenistustes, loetakse tsiviilõhusõidukiks. |
3.5. Statistiline üksus
| Liiklusvahend |
3.6. Statistiline üldkogum
| Eestis registreeritud maantee-, raudtee-, vee- ja õhusõidukid FREIM Ei ole rakendatav |
3.7. Vaadeldav piirkond
| Kogu Eesti |
3.8. Ajaline kaetus
| Trammid ja trollid 1980–… Maanteesõidukid 1990–… Õhusõidukid 1994–… Veesõidukid 2000–… Raudteeveerem 2009–… |
3.9. Baasperiood
| Ei ole rakendatav |
Liiklusvahendid – arv Trammivagunid ja trollid – arv Ekspluateeritava trammitee ja trolliliini pikkus – kilomeeter |
Kuu Aasta |
6.1. Õigusaktid ja muud kokkulepped
| OTSEKOHALDUVAD ÕIGUSAKTID Puuduvad MUUD ÕIGUSAKTID Puuduvad MUUD KOKKULEPPED Euroopa Liidu statistikaamet (Eurostat) Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsioon (OECD) ÜRO Euroopa Majanduskomisjon (UNECE) Rahvusvaheline Transpordifoorum (ITF) |
7.1. Konfidentsiaalsuspoliitika
| Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 32, 34, 35 ja 38 sätestatud nõuetest. |
7.2. Konfidentsiaalsete andmete käitlemine
| Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 34 ja 35 sätestatud nõuetest. Konfidentsiaalsete andmete käitlemise põhimõtted on leitavad siit. |
8.1. Avaldamiskalender
| Statistika avaldamise aegadest teavitab avaldamiskalender, mis on tarbijale kättesaadav veebilehel. Iga aasta 1. oktoobril avaldatakse avaldamiskalendris järgmise aasta statistika andmebaasi, pressiteadete, IMFi põhinäitajate ja väljaannete avaldamise ajad (väljaannete puhul ilmumiskuu). |
8.2. Juurdepääs avaldamiskalendrile
| |
8.3. Tarbijate juurdepääs
| Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00. |
Aasta |
10.1. Pressiteated
| Ei avaldata |
10.2. Väljaanded
| Ei avaldata |
10.3. Andmebaas
| Andmed avaldatakse statistika andmebaasis https://andmed.stat.ee/et/stat valdkonna „Majandus / Transport / Registreeritud liiklusvahendid“ tabelites: TS32: Sõidukid ja erasõidukid, 31. detsember TS322: Esmaselt registreeritud sõidukid (kuud) TS328: Eesti laevaregistrisse kantud merelaevad, 31. detsember TS33: Liiklusregistris arvel olevad ja esmaselt registreeritud liikurmasinad ja traktorihaagised, 31. detsember TS350: Registreeritud õhusõidukid liigi järgi TS39: Raudteeregistris arvel olev raudteeveerem ja valdkonna „Majandus / Transport / Transpordi üldandmed“ tabelis: TS34: Trammid ja trollid, 31. detsember |
10.4. Juurdepääs üksikandmetele
| Ei ole rakendatav |
10.5. Muu levitamine
| Ei kasutata |
10.6. Metoodikadokumendid
| Transpordistatistika sõnastik (koostanud Eurostati, ITFi ja ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni sekretariaatidevaheline transpordistatistika töörühm) https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-manuals-and-guidelines/-/ks-gq-19-004 |
10.7. Kvaliteedidokumendid
| Puuduvad |
11.1. Kvaliteedi tagamine
| Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudelit ja Euroopa statistika tegevusjuhist ning sellega seotud Euroopa statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistikku ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse § 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid“ nõuetest. |
11.2. Kvaliteedi hindamine
| Statistikaametis tehakse statistikatöid rahvusvahelise mudeli põhiselt (Generic Statistical Business Process Model – GSBPM). Statistikatööde lõppetapp on GSBPMi järgi üldine hindamine, milleks vajalikku teavet toodetakse igas etapis või alamprotsessis ning see võib esineda mitmel kujul, nt tagasiside kasutajatelt, protsessiga seotud metaandmed, tootmismõõdikud ja töötajate soovitused/nõuanded. Selle teabe põhjal koostatakse hindamisaruanne, milles esitatakse kõik statistikatöö versiooniga seotud kvaliteediprobleemid ja antakse sisendit parendustegevusteks. |
12.1. Tarbijate vajadused
| Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium Maaeluministeerium Keskkonnaministeerium |
12.2. Tarbijate rahulolu
| Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad Statistikaameti kodulehel rubriigis Tarbijauuringud. |
12.3. Täielikkus
| Vastab eeskirjadele |
13.1. Üldine täpsus
| Uuringu liik ja andmekogumismeetodid tagavad piisava kaetuse ja ajakohasuse. |
13.2. Valikuviga
| Ei ole rakendatav |
13.3. Valikust sõltumatu viga
| Ei mõõdeta |
14.1. Ajakohasus
| Aasta andmed avaldatakse 85 päeva pärast aruandeaasta lõppu (T + 85) ja 190 päeva pärast aruandeaasta lõppu (T + 190). Kuuandmed avaldatakse 15 päeva pärast aruandekuu lõppu (T + 15). |
14.2. Õigeaegsus
| Andmed on avaldatud avaldamiskalendris väljakuulutatud ajal. |
15.1. Geograafiline võrreldavus
| Andmed on rahvusvaheliselt võrreldavad, vastates Eurostati/OECD/UNECE transpordi ühisküsimustiku määratlustele. |
15.2. Ajaline võrreldavus
| Alates 1994. aastast ei kajasta statistilised andmed sõidukeid, mida ei ole aastaid tehniliselt kontrollitud. Autoregistri andmebaasi korrastamisel jäeti välja 1. juuliks 2001. aastal ümberregistreerimata autod. Alates 2017. aastast ei avaldata sõidukite andmeid haldusüksuste järgi. |
15.3. Valdkonnaülene sidusus
| Ei ole rakendatav |
15.4. Sisemine sidusus
| Statistikatöö väljundid on omavahel kooskõlas. |
Statistikatöö aruannete täitmise aeg kokku, tundi: 47 Aruannete keskmine täitmise aeg, tundi aruande kohta: Liiklusregister 6; Sõidukite arvelevõtmine 3; Trammi- ja trollitranspordi olem 1; Laevaregistrid 2; Õhusõidukite register 2 (2022. aasta andmed) |
17.1. Andmete revisjoni põhimõtted
| Andmete revisjoni põhimõtted ja parandustest teavitamine on kirjeldatud Statistikaameti kodulehel rubriigis Riikliku statistika levitamise põhimõtted. |
17.2. Andmete revisjoni praktika
| Avaldatud andmeid võidakse revideerida metoodika täiustamisel, vigade ilmnemisel, uue või parema info laekumisel või järgmise perioodi (kuu, aasta) andmete valmimisel. |
18.1. Lähteandmed
| UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED Trammi- ja trollitranspordi olem aasta lõpu seisuga ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED Transpordiameti liiklusregistri andmeid kogutakse aasta vormiga „Liiklusregister“ ja kuulise vormiga „Sõidukite arvelevõtmine“ ning laevaregistri andmeid aasta vormiga „Laevaregister“. Tehnilise Järelevalve Ameti raudteeliiklusregistri andmeid kogutakse vormiga „Raudtee ja veeremi olem“. Tsiviilõhusõidukite riikliku registri andmed saadakse Transpordiametilt failiga. LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST Ei kasutata |
18.2. Andmete kogumise sagedus
| Aasta Kuu |
18.3. Andmete kogumine
| Andmeid kogutakse ja küsimustike laekumist jälgitakse elektroonilise andmete esitamise kanali eSTAT kaudu. Küsimustikud on disainitud vastajale iseseisvaks täitmiseks veebikeskkonnas ning sisaldavad juhiseid ja kontrolle. Küsimustikud ja andmete esitamisega seotud teave asub Statistikaameti veebilehel rubriigis Küsimustikud. Andmeid kogutakse riikliku statistika aastaküsimustikega „Liiklusregister“, „Laevaregistrid“, „Õhusõidukite register“, „Trammi- ja trollitranspordi olem“ ja kuuküsimustikuga „Sõidukite arvelevõtmine“. |
18.4. Andmete valideerimine
| Andmeid valideerib nende haldaja. |
18.5. Andmete koostamine
| Kogutud andmed teisendatakse statistiliseks väljundiks. See sisaldab lisanäitajate arvutamist. |
18.6. Korrigeerimine
| Ei korrigeerita |
Alates 2016. aastast on statistikatööga „Registreeritud liiklusvahendid“ (22027) liidetud statistikatöö „Esmaselt registreeritud sõidukid“ (22028) ning varasemast statistikatööst „Transpordi üldandmed“ (22029) trammi- ja trollitranspordi olemit kajastav osa. Alates 2017. aastast vähendati statistikatöö siseriiklikku osa (maakondlik statistika). Registreeritud õhusõidukite andmed saadakse alates 2022. aastast Transpordiametist failiga. |