Liigu edasi põhisisu juurde

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi
  • EST
  • ENG
Avaleht

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
    • Valdkonnad
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
    • Loendused
    • Andmekirjaoskus
    • Küsi statistikat
    • Metoodika ja kvaliteet
    • Eksperimentaalstatistika
    • Kiirstatistika
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
    • Tule meile tööle
    • Kalender
    • Koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
    • Tarkvaraarendajale
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus

Põhinavigatsioon

  • Avasta statistikat
    • Andmebaas
    • Põhinäitajad
      • Eesti majanduse põhinäitajad
    • Valdkonnad
      • Majandus
        • Ehitus
        • Ettevõtete majandusnäitajad
        • Majandusüksused
        • Sisekaubandus
        • Teenindus
        • Tööstus
        • Turism, majutus ja toitlustus
        • Väliskaubandus
          • Kaupade eksport
          • Kaupade import
          • Teenuste eksport
          • Teenuste import
      • Rahandus
        • Rahvamajanduse arvepidamine
          • SKP reaalkasv (aheldatud väärtus)
        • Hinnad
          • Ehitushinnaindeks
          • Tarbijahinnaindeks
          • Tööstustoodangu tootjahinnaindeks
        • Valitsemissektori rahandus
          • Ülemäärase eelarvepuudujäägi menetlus (EDP)
        • Pangandus ja finantsturud
        • Kindlustus
      • Energia ja transport
        • Energeetika
        • Transport
      • Infotehnoloogia, innovatsioon ja teadus-arendustegevus
        • Info- ja kommunikatsiooni-tehnoloogia
        • Innovatsioon
        • Teadus- ja arendustegevus
      • Keskkond
        • Jäätmed ja ringmajandus
        • Kliima
        • Õhk
        • Materjali- ja energiatõhusus
        • Rohemajandus
        • Mets
        • Keskkonnakaitse rahastamine
        • Elurikkuse kaitse ja maakasutus
        • Vesi
      • Tööelu
        • Palk ja tööjõukulu
          • Keskmine brutokuupalk
          • Palgalõhe
        • Sissetulek
        • Tööelu kvaliteet
        • Tööõnnetused
        • Tööturg
          • Mida näitavad töötuse andmed?
          • Tööhõive määr
          • Töötuse määr
      • Põllumajandus ja kalandus
        • Põllumajandus
        • Põllumajandus ja keskkond
        • Kalandus
      • Kultuur
        • Film ja kino
        • Muuseumid
        • Muusika
        • Raamatukogud ja raamatud
        • Rahvakultuur
        • Sport
        • Teater
        • Televisioon ja raadio
      • Heaolu
        • Lapsed
        • Noored
        • Ajakasutus
        • Leibkonnad
        • Lõimumine
        • Õigus ja turvalisus
        • Sotsiaalne kaitse
        • Sotsiaalne tõrjutus ja vaesus
          • Absoluutne vaesus
          • Arvestuslik elatusmiinimum
          • Suhteline vaesus
        • Tervis
          • Oodatav eluiga
          • Tervena elada jäänud aastad
      • Rahvastik
        • Rahvaarv
        • Rahvastikuprognoos
        • Abielud ja lahutused
        • Ränne
        • Sünnid
        • Surmad
      • Haridus
        • Alusharidus
        • Huviharidus
        • Kutseharidus
        • Kõrgharidus
        • Üldharidus
      • Säästev areng
        • 1. Majanduslik toimetulek
        • 2. Toiduga kindlustatus
        • 3. Tervis ja heaolu
        • 4. Kvaliteetne haridus
        • 5. Sooline võrdõiguslikkus
        • 6. Puhas vesi ja sanitaaria
        • 7. Jätkusuutlik energia
        • 8. Tööhõive ja jätkusuutlik majandus
        • 9. Jätkusuutlik taristu, tööstus ja innovatsioon
        • 10. Ebavõrdsuse vähendamine
        • 11. Jätkusuutlikud linnad ja asumid
        • 12. Säästev tootmine ja tarbimine
        • 13. Kliimamuutusega kohanemise meetmed
        • 14. Ookeanid ja mereressursid
        • 15. Maa ökosüsteemid
        • 16. Rahumeelsed ja kaasavad institutsioonid
        • 17. Üleilmne koostöö
        • 18. Kultuuriruumi elujõulisus
    • Piirkonnad
    • Rakendused
    • Ruumiandmed
    • Uudised
    • Väljaanded
      • Eurostati väljaanded
      • Uuringute kokkuvõtted
    • Loendused
      • Rahvaloendus 2021
        • Rahvaloendustest Eestis
        • 2011. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Eluruumi- ja leibkonnaankeet
          • Isikuankeet
          • Mõisted
        • 2000. aasta rahva ja eluruumide loendus
          • Mõisted
      • Põllumajandusloendus 2020
    • Andmekirjaoskus
      • Küsimus24
    • Küsi statistikat
      • Tellimustöö
      • Konfidentsiaalsete andmete kasutamine teaduslikul eesmärgil
    • Metoodika ja kvaliteet
      • Statistikatööd
      • ESMS metaandmed
      • Metoodika
    • Eksperimentaalstatistika
      • Ajateenistuse läbinute tööturuseisundi analüüs
      • Õpetajate elukaar aastatel 2015–2022
    • Kiirstatistika
      • Ettevõtete kiirstatistika
      • Tööturu kiirstatistika
      • Rohepöörde trendid
      • Ukrainlased Eesti tööturul
      • Surmade kiirstatistika
      • Liikuvusanalüüs, 2019–2020
      • Tööturu kiirstatistika, 2019–2020
      • Ettevõtete kiirstatistika, 2019–2020
        • Ettevõtete käive
        • Ettevõtete tööjõukulud
  • Esita andmeid
    • Sisene eSTATi
    • Andmete esitamisest
      • Ettevõtete uuringud
        • Uus iseteenindus
        • Eesti majanduse tegevusalade klassifikaator (EMTAK)
        • EKOMAR
        • Intrastat
        • Põllumajanduse struktuuriuuring 2023
        • Taimekasvatuse uuring
        • Majandusüksuste klassifitseerimise abiinfo
        • Andmete esitamisest töötamise registrisse
      • Isiku-uuringud
        • 2025 uuringute ajakava
      • Hindade registreerimine
    • Kontrolli esitamise kohustust
    • Esitamise tähtajad
    • Küsimustikud
    • Klassifikaatorid
  • Statistikaamet
    • Meist
      • Riiklik statistika ja Euroopa statistika
      • Strateegia
        • Arengukava
        • Riikliku statistika levitamise põhimõtted
        • Andmehalduse juhtimise tegevuskava
        • Kvaliteedipoliitika
        • Personalipoliitika
      • Struktuur
      • Aastaaruanded
      • Õigusaktid
        • Loendused
      • Rahvusvaheline koostöö
        • Euroopa Liidu grantidest rahastatud projektid
        • Eesti 2021. aasta eksperthindamine
      • Tarbijauuringud
      • Riigihanked
      • Statistikanõukogu
        • Statistikanõukogu koosseis
      • Lobitegevus
      • Eesti statistika ajalugu
        • 100 aastat Eesti statistikat
        • Postmark
      • Albert Pulleritsu preemia
        • Laureaadid
      • Konkurss "Andmepärl"
        • Konkursi "Andmepärl" võitjad
        • Tutvu "Andmepärl 2024" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2023" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2022" töödega
        • Tutvu "Andmepärl 2021" töödega
      • Struktuurfondide toetatud projektid
        • Innofondi projekt
    • Tule meile tööle
      • Palgaandmed
      • Tule meile praktikale
    • Kalender
    • Koolitused
      • Toimunud koolitused
      • Tulevased koolitused
    • Uudiskiri
    • Andmehaldus
      • Andmehalduse põhimõtted
      • Andmehalduse teenused
      • Andmehalduse mõisted
    • Tarkvaraarendajale
      • Andmepõhine aruandlus
    • Dokumendiregister
    • Andmekaitse
    • Kontakt
  • Rahvaloendus
  • EST
  • ENG

Päise viited

  • Ligipääsetavus
  • Abi
  • Kontaktid
  • Sisene eSTATi

Leivapuru

  1. Avaleht
  2. Metoodika ja kvaliteet
  3. ESMS metaandmed
  4. Hariduskulutused

Hariduskulutused

1. Kontaktandmed
1.1. Organisatsioon

Statistikaamet

1.2. Kontaktisiku struktuuriüksus

Rahvastiku- ja sotsiaalstatistika osakond

1.3. Kontaktisiku nimi

Käthrin Randoja

1.4. Kontaktisiku ametinimetus

Juhtivanalüütik

1.5. Postiaadress

Narva mnt 20, 51009 Tartu

1.6. E-posti aadress

kathrin.randoja [at] stat.ee

1.7. Telefon

54110050

2. Metaandmete uuendamine
2.1. Metaandmed viimati kinnitatud

27/03/2025

2.2. Metaandmed viimati uuendatud

27/03/2025

3. Statistika esitus
3.1. Andmete kirjeldus

Õppeasutuste hariduskulutused haridusliigi ja finantseerimisallika järgi

3.2. Kasutatud klassifikaatorid

Omanike liigitus (OL)

Riiklik ühtne hariduse liigitus 2011 (RÜHL 2011)

3.3. Sektorite kaetus

Tasemeharidus (alus-, üld- , kutse- ja kõrgharidus)

3.4. Mõisted ja määratlused

Abiteenused – haridusasutuste osutatavad teenused õpilaste heaolu toetamiseks (nt toitlustus, koolitransport, öömaja, tervishoid ja sportimisvõimalused) või mõningad laiemale üldsusele mõeldud tegevused (nt muuseum, raadio, kultuuriprogrammid).

Eraõppeasutus – erakooliseaduse alusel tegutsev ja alus-, üld-, kutse- või kõrgharidust osutav õppeasutus.

Finantseerimisallikas ehk rahastamise allikas – hariduskulutuste katmiseks saadud raha päritolu. Allikad jagunevad järgnevalt:

1) riiklikud allikad:

- riik – riigieelarvest, sh ministeeriumitelt, riigiasutustelt (nt Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet (PRIA), Keskkonnainvesteeringute keskus (KIK)) ja riigiosalusega sihtasutustelt (Innove, Archimedes, Eesti Teadusagentuur jne) laekunud summad;

- omavalitsus – kohalikelt omavalitsustelt ja nende allasutustelt saadud summad (nt toetused, hüvitised, kulutuste katteks saadud vahendid jne);

2) erasektori allikad:

- füüsiline isik – õppemaksud ja muud õppurilt või tema leibkonnalt laekunud summad, sh eraisiku sponsorlus. Nt summad hariduse abiteenuste – koolitoit, öömaja, koolitransport – kulude katteks.;

- juriidiline isik – õppemaksud, toetused, sponsorsummad jm Eesti eraõiguslikelt juriidilistelt isikutelt laekunud summad;

- omavahendid – muudest tegevustest saadud summad (nt täienduskoolitustelt), teadus- ja arendustegevuse lepingute alusel laekunud summad, haridusasutuse omanike sisse makstud summad, võetud laenud;

3) välismaised allikad – välismaa juriidilistelt isikutelt ja asutustelt, rahvusvahelistelt organisatsioonidelt, sh Euroopa Liidu programmidest või fondidest laekunud summad. Kui riik on kaasrahastaja, tuleb summa jaotada kaasrahastamise proportsiooni järgi, millest riigi osa tuleb kajastada riiklike vahendite juures ja välismaalt saadud raha välismaiste allikate juures.

Hariduskulutused – tööjõukulud, jooksevkulud ja investeeringud seoses tasemehariduse pakkumisega, teadus- ja arendustegevusega ning hariduse abiteenuste osutamisega (toitlustamine, majutus, turvamine, transport, meditsiiniteenused, vaba aja veetmine jms). Muude teenuste pakkumisega seotud kulusid hariduskulutuste hulka ei arvata (nt huviharidus, täiskasvanute täiendusõpe).

Investeeringud – põhivarade soetusega või väärtuse suurendamisega seotud väljaminekud, sh immateriaalsed põhivarad. Investeeringud kajastatakse soetusmaksumuses ilma kulumita. Investeeringutena kajastatakse näiteks hoonete kapitaalremondi või ehitamise, rajatiste laiendamiseks, erinevate seadmete ja masinate ostu, õpperaamatukogude loomise, litsentside ja eritarkvara soetuse kulud. Sisaldab investeeringuid teadus- ja arendustegevusse ning abiteenuste osutamiseks.

Muud jooksevkulud – aruandeperioodi majandamiskulud, mis ei ole tööjõukulud või investeeringud. Jooksevkulude hulka arvatakse: hoonete või ruumide rent ja üür; kommunaalkulud; väiksemate seadmete, instrumentide, materjali ja muu käibevara soetamine; lähetuskulud; remondi, telekommunikatsiooni ja infotehnoloogia kulud; lepinguliste ja sisse ostetud teenuste kulu; omavahenditest üliõpilastele antav finantsabi jm.

Teadus- ja arendustegevus – õppeasutustes tehtavad alusuuringud, rakendusuuringud ning katse- ja arendustööd. Ettevõtete teadus- ja arendustööd hariduskulutuste hulka ei arvata.

Tööjõukulu – hõlmab töötasusid koos tööjõumaksudega ja töötajatele tehtud erisoodustusi koos erisoodustusmaksudega. Tööjõud on nii õpetav kui ka mitteõpetav personal, kes tegeleb tasemehariduse või hariduse abiteenuste pakkumisega. Samuti loetakse hariduse tööjõu hulka teadus- ja arendustegevustega tegelevad töötajad. Andmed on esitatud töölepinguseaduse ja võlaõigusseaduse (VÕS) alusel töötavate füüsiliste isikute kohta (VÕSi järgi lepingu alusel töötavate füüsiliste isikute kohta ainult sel juhul, kui neile makstud tasudelt arvestab maksud tööandja; kui VÕSi lepingu alusel ostetakse teenust juriidiliselt isikult, siis need kulud näidatakse majandamiskulude hulgas).

Õpetava personali tööjõukulu – hõlmab õpetava personali tööjõukulusid koos tööjõumaksudega ja erisoodustuskuludega. Õpetav personal on otsese õppetööga seotud töötajad (nt õpetaja, lektor, abiõpetaja). Kui kooli töötajate tööaeg on jagatud eri tegevuse vahel, siis on vaja rakendada proportsiooni. Õpetava personali all ei kajastata abiteenuste osutajaid, administratiivtöötajaid ja tugipersonali (nt raamatukoguhoidja, psühholoog, kooliõde).

3.5. Statistiline üksus

Õppeasutus

3.6. Statistiline üldkogum

Õppeasutused

FREIM

Haridus- ja Teadusministeeriumi avalike ja erakoolide tegevuslubade nimekiri ning avalik-õiguslike ülikoolide loetelu

3.7. Vaadeldav piirkond

Kogu Eesti

3.8. Ajaline kaetus

2005–…

3.9. Baasperiood

Ei ole rakendatav

4. Mõõtühik

Hariduskulutused – eurot

5. Vaatlusperiood

Aasta

6. Õiguslik alus
6.1. Õigusaktid ja muud kokkulepped

OTSEKOHALDUVAD ÕIGUSAKTID

Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EÜ) nr 452/2008, 23. aprill 2008, milles käsitletakse statistika koostamist ja arendamist hariduse ja elukestva õppe valdkonnas (EMPs kohaldatav tekst)

Komisjoni määrus (EL) nr 912/2013, 23. september 2013, millega rakendatakse haridus- ja koolitussüsteemide osas Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrust (EÜ) nr 452/2008, milles käsitletakse statistika koostamist ja arendamist hariduse ja elukestva õppe valdkonnas (EMPs kohaldatav tekst)

MUUD ÕIGUSAKTID

NO_ENGLISH_VALUE

MUUD KOKKULEPPED

ÜRO Haridus-, Teadus- ja Kultuuriorganisatsioon (UNESCO)

Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsioon (OECD)

Euroopa Liidu statistikaamet (Eurostat)

7. Konfidentsiaalsus
7.1. Konfidentsiaalsuspoliitika

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 32, 34, 35 ja 38 sätestatud nõuetest.

7.2. Konfidentsiaalsete andmete käitlemine

Konfidentsiaalsete andmete käitlemist reguleerib Statistikaameti kogutud ja töödeldud andmete kaitse kord. Täpsemalt Statistikaameti kodulehel rubriigis Õigusaktid.

8. Avaldamispõhimõtted
8.1. Avaldamiskalender

Statistika avaldamise aegadest teavitab avaldamiskalender, mis on tarbijale kättesaadav veebilehel. Iga aasta 1. oktoobril avaldatakse avaldamiskalendris järgmise aasta statistika andmebaasi, pressiteadete, IMFi põhinäitajate ja väljaannete avaldamise ajad (väljaannete puhul ilmumiskuu).

8.2. Juurdepääs avaldamiskalendrile

Kalender

8.3. Tarbijate juurdepääs

Kõigile tarbijatele on tagatud võrdne ligipääs riiklikule statistikale: riikliku statistika avaldamise ajad teatatakse ette ja ühelegi tarbijakategooriale (sh Eurostat, valitsusasutused ja massimeedia) ei võimaldata riiklikule statistikale juurdepääsu enne teisi kasutajaid. Riikliku statistika esmaavaldamise koht on statistika andmebaas. Juhul kui avaldatakse ka pressiteade, ilmub see samal ajal andmete esmaavaldamisega andmebaasis. Avaldamiskalendris väljakuulutatud kuupäeval on riiklik statistika veebilehel kättesaadav kell 8.00.

9. Levitamissagedus

Aasta

10. Kättesaadavus
10.1. Pressiteated

Ei avaldata

10.2. Väljaanded

Ei avaldata

10.3. Andmebaas

Andmed avaldatakse statistika andmebaasis https://andmed.stat.ee/et/stat valdkonna „Sotsiaalelu / Haridus / Hariduse üldandmed“ tabelites:

HTG14: Hariduskulutused kulu liigi, finantseerimise allika, haridusliigi ja omandivormi järgi

HTG15: Eraõppeasutuste hariduskulutused liigi, haridusliigi ja finantseerimisallika järgi

ja valdkonna „Sotsiaalelu / Haridus / Kõrgharidus“ tabelis:

HT71: Avalik-õiguslike ülikoolide hariduskulutused finantseerimisallika järgi.

10.4. Juurdepääs üksikandmetele

Riikliku statistika tegemiseks kogutud andmete levitamisel lähtutakse riikliku statistika seaduse §-des 33, 34, 35, 36 ja 38 sätestatud nõuetest. Üksikandmete kättesaadavust ja anonümiseerimist reguleerib Statistikaameti konfidentsiaalsete andmete teaduslikel eesmärkidel edastamise kord.

10.5. Muu levitamine

Rahvusvaheline andmeedastus UOEle (UNESCO-UIS/ OECD/ Eurostat) igal aastal hiljemalt 30. novembril.

10.6. Metoodikadokumendid

UOE (UNESCO-UIS/ OECD/ Eurostat) andmekogumise manuaal

10.7. Kvaliteedidokumendid

Puuduvad

11. Kvaliteedijuhtimine
11.1. Kvaliteedi tagamine

Statistikaametis on protsesside ja toodete kvaliteedi tagamiseks rakendatud EFQMi täiuslikkusmudelit ja Euroopa statistika tegevusjuhist ning sellega seotud Euroopa statistikasüsteemi kvaliteedi tagamise raamistikku ESS QAF. Samuti lähtutakse riikliku statistika seaduse § 7 „Riikliku statistika tegemise põhimõtted ja kvaliteedikriteeriumid“ nõuetest.

11.2. Kvaliteedi hindamine

Statistikaametis tehakse statistikatöid rahvusvahelise mudeli põhiselt (Generic Statistical Business Process Model – GSBPM). Statistikatööde lõppetapp on GSBPMi järgi üldine hindamine, milleks vajalikku teavet toodetakse igas etapis või alamprotsessis ning see võib esineda mitmel kujul, nt tagasiside kasutajatelt, protsessiga seotud metaandmed, tootmismõõdikud ja töötajate soovitused/nõuanded. Selle teabe põhjal koostatakse hindamisaruanne, mis toob välja kõik statistikatöö versiooniga seotud kvaliteediprobleemid ja annab sisendi parendustegevusteks.

12. Asjakohasus
12.1. Tarbijate vajadused

Haridus- ja Teadusministeerium

12.2. Tarbijate rahulolu

Alates 1996. aastast korraldab Statistikaamet maine ja tarbijarahulolu uuringuid. Kõik tulemused on kättesaadavad Statistikaameti kodulehel rubriigis Tarbijauuringud.

12.3. Täielikkus

Administratiivandmete kasutamine tagab täieliku kaetuse ja ajakohasuse. Puuduolevad andmed, mida kogub Statistikaamet, imputeeritakse.

13. Täpsus ja usaldusväärsus
13.1. Üldine täpsus

Administratiivandmete kasutamine tagab andmete täpsuse.

Statistikaameti kogutavate andmete täpsus on hea.

13.2. Valikuviga

Ei ole rakendatav

13.3. Valikust sõltumatu viga

Andmeesitajad võivad teha sisestamisel vigu, andmepuhastajad võivad teha puhastamisel vigu, erijuhtumid ei pruugi sobida ideaalselt, inimesed võivad tõlgendada mõisteid erinevalt.

14. Ajakohasus ja õigeaegsus
14.1. Ajakohasus

Andmed avaldatakse 180–900 päeva pärast aruandeaasta lõppu (T + 280 kuni T + 900).

14.2. Õigeaegsus

Andmed on avaldatud avaldamiskalendris väljakuulutatud ajal.

15. Võrreldavus ja sidusus
15.1. Geograafiline võrreldavus

Andmed on võrreldavad teiste Euroopa Liidu riikide andmetega, sest statistika koostamisel järgitakse sama metoodikat (UOE (UNESCO-UIS/ OECD/ Eurostat) andmekogumise manuaal).

15.2. Ajaline võrreldavus

Tabelis HTG14 on andmed võrreldavad kogu aegrea ulatuses.

Tabelis HTG15 on andmed võrreldavad kogu aegrea ulatuses. Alates 2019. aastast on kõrgkoolide andmetes ka kulud teadus- ja arendustegevusele.

Tabeli HT71 andmetes on 2016. ja 2017. aasta vahel katkestus. Aastate 2005 kuni 2016 hariduskulutuste arvutamise metoodika järgi ei kuulunud teadus- ja arendustegevuse kulud hariduskulude alla. Alates 2017. aastast on hariduskulutuste mõiste kooskõlas rahvusvahelise metoodikaga, mille alusel hariduskulutused sisaldavad kulusid tasemeharidusele, abiteenustele ning teadus- ja arendustegevusele. Abiteenused on õppurite heaolu toetamiseks osutatavad teenused, nt toitlustuse, koolitranspordi, öömaja, tervishoiu ja sportimisvõimaluste pakkumine. Samuti võivad abiteenused mõnel juhul sisaldada üldsusele mõeldud tegevusi (nt muuseum, raadio, kultuuriprogrammid).

15.3. Valdkonnaülene sidusus

Statistika võrdlemisel teistest allikatest pärit andmetega tuleb arvestada metoodika erinevustega.

15.4. Sisemine sidusus

Statistikatöö väljundid on omavahel kooskõlas.

16. Kulud ja koormus

Statistikatöö aruannete täitmise aeg kokku, tundi: 295

Aruannete keskmine täitmise aeg, tundi aruande kohta:

Erakooli hariduskulutused 2,2;

Avalik-õigusliku ülikooli hariduskulutused 9,5

(2022. aasta andmed)

17. Andmete revisjon
17.1. Andmete revisjoni põhimõtted

Andmete revisjoni põhimõtted ja parandustest teavitamine on kirjeldatud Statistikaameti kodulehel rubriigis Riikliku statistika levitamise põhimõtted.

17.2. Andmete revisjoni praktika

Avaldatud andmeid võidakse revideerida metoodika täiustamisel, vigade ilmnemisel, uue või parema info laekumisel.

18. Statistiline töötlemine
18.1. Lähteandmed

UURINGUPÕHISED LÄHTEANDMED

Eraõppeasutuste ja avalik-õiguslike ülikoolide hariduskulutuste andmed kogutakse küsimustikega. Valimid on kõiksed.

ADMINISTRATIIVSED LÄHTEANDMED

Avalike koolide hariduskulutuste andmed saadakse Riigi Tugiteenuste Keskuse saldoandmike infosüsteemist.

Õpilaste kohta saadakse andmed Haridus- ja Teadusministeeriumi Eesti Hariduse Infosüsteemist (EHIS).

LÄHTEANDMED TEISTEST STATISTIKATÖÖDEST

Rahvusvahelise väljundi tootmiseks kasutatakse lähteandmetena osaliselt ka statistikatöö 21701 „Teadus- ja arendustegevus“ andmeid.

18.2. Andmete kogumise sagedus

Aasta

18.3. Andmete kogumine

Hariduskulutuste andmed, mida ei saa Riigi Tugiteenuste Keskuse saldoandmike infosüsteemist, kogutakse veebipõhise elektroonilise andmete esitamise kanali eSTAT kaudu. Andmete laekumise jälgimiseks kasutatakse samuti eSTATi. Küsimustikud koos juhiste ja kontrollidega on veebis, kus vastajad saavad neid iseseisvalt täita. Küsimustikud ja andmete esitamisega seotud teave asub Statistikaameti veebilehel rubriigis Küsimustikud.

Andmeid kogutakse riikliku statistika aastaküsimustikuga 1300 „Erakooli hariduskulutused“ ja 1301 „Avalik-õigusliku ülikooli hariduskulutused“.

18.4. Andmete valideerimine

Andmeid võrreldakse eelmiste perioodide andmetega. Kontrollitakse, kas kõik veerud on nõuetekohaselt täidetud.

18.5. Andmete koostamine

Puuduvate või ebausaldusväärsete andmete korral kasutatakse hinnangute imputeerimist etteantud eeskirjade järgi.

Arvutatakse muutujad ja statistilised üksused, mida otseselt ei kogutud, kuid mida on vaja väljundi tootmiseks. Uute muutujate arvutamiseks rakendatakse aritmeetilisi teisendusi muutujatele, mis on juba olemas. Seda võidakse teha mitu korda, tuletatud muutuja võib põhineda omakorda varem tuletatud uutel muutujatel.

Üksikandmed agregeeritakse analüüsiks vajalikule astmele. Siia kuulub andmete summeerimine klassifikaatori järgi ja statistiliste mõõdikute, nt keskmine, mediaan, dispersioon jne, arvutamine. Osa näitajate väärtused on hinnatud, kasutades proportsionaalset jaotust tasemete vahel vastavalt õpilaste arvule.

Kogutud andmed teisendatakse statistiliseks väljundiks. See hõlmab lisanäitajate arvutamist.

18.6. Korrigeerimine

Ei ole rakendatav

19. Märkused

Puuduvad

Kontaktid

+372 625 9300
stat [at] stat.ee

Liitu uudiskirjaga

Liitudes uudiskirjaga, nõustud meie privaatsustingimustega Statistikaameti privaatsustingimused

Küpsiste sätted
EL Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondid