Leibkonnad

Leibkonna moodustavad enamasti ühisel pinnal elavad inimesed, kes jagavad omavahel eelarvet või toitu. Leibkond muutub aja jooksul: kui laps sirgub suureks ja hakkab iseseisvalt majandama, siis ei kuulu ta enam samasse leibkonda, vaid moodustab uue. Ühises eluruumis võib elada ka mitu leibkonda. Kui inimene elab üksinda, siis on ta üksikisikust leibkond. Seega ei võrdu leibkondade arv perekondade arvuga.

Kui palju on Eestis leibkondi ja kuidas nad elavad?

  • Leibkondade üldandmed näitavad, kui palju on Eestis leibkondi, nende keskmist suurust ja tüüpe, paiknemist maakonniti ja kuidas on leibkondade majanduslik olukord Eestis aastate jooksul muutunud.
  • Leibkonna eelarve annab ülevaate leibkondade kulutustest aastas ühe leibkonnaliikme kohta. Siit saab teada, kui palju kulutavad leibkonnad toidule, eluasemele, rõivastele, transpordile või näiteks väljas söömisele.
  • Leibkonna elamistingimused annavad ülevaate leibkondade eluruumide seisundist ja probleemidest; asukohast; elamute tüüpidest ja vanusest ning ka sellest, milline on eluruumide kütmisvõimalus.
Leibkondade üldarv 617,4 tuhat
2,5%
2019
Lastega leibkondade arv 155,4 tuhat
-0,2%
2019
Lasteta leibkondade arv 462,0 tuhat
3,4%
2019
Leibkonnaliikme kulutused 5 861,8 eurot aastas
19,9%
2019
Leibkonnaliikme kulutused toidule ja mittealkohoolsetele jookidele 1 242,0 eurot aastas
8,5%
2019
Leibkonnaliikme kulutused eluasemele 915,1 eurot aastas
14,2%
2019
Hea või väga hea eluruumi seisundiga leibkonnad 70,2 %
2019
Korterelamutes elavad leibkonnad 55,1 %
2019
Pesemisvõimalusega leibkonnad 90,6 %
2019
Leibkonnaliikmete eluruumi probleemid | 2019
Lastega leibkonnad | 2012 - 2019
Leibkonnaliikme kulutused aastas | 2016 - 2019
Uudis

E-kaubanduse seaduspära: naised tellivad sagedamini, mehed kulutavad rohkem

Viimasel kolmel kuul kasutas e-kaubandust 545 000 inimest, mis on neli korda rohkem kui kümme aastat tagasi. Naised tellivad reeglina väiksemate summade eest, aga sagedamini, mehed jällegi harvem, aga korraga suurema summa eest. Vastupidiselt levinud arvamusele on kõige aktiivsemad e-kaubanduse kasutajad kõrgharidusega.
Loe edasi 8. oktoober 2020
Uudis

Inimesed eelistavad e-kaubandust, ettevõtted pilveteenuseid

Statistikaameti andmetel kasutas viimase kolme kuu jooksul 16–74-aastastest elanikest 56,5% e-kaubandust. Mullusega võrreldes on e-kaubanduse üldine populaarsus püsinud samal tasemel, ent suurenenud on summad, mida kaupade ja teenuste ostmisele kulutatakse. Ettevõtete uuringu tulemused näitasid, et enam kui pooled internetti kasutavatest äriühingutest tarbivad tasulisi pilveteenuseid.
Loe edasi 17. september 2020